صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ناتو به اوکراین تجهیزات نظامی می‌فرستد

وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو روزهای 6 و 7 اپریل، نشستی را در مورد اوکراین در بروکسل دایر می‌کنند.

وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو روزهای 6 و 7 اپریل، نشستی را در مورد اوکراین در بروکسل دایر می‌کنند.

پیک‌آفتاب: ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز گذشته 5 اپریل، در یک نشست خبری در آستانه دیدار وزیران خارجه کشورهای عضو این پیمان گفت که روسیه برای حمله تازه بر شهر دونباس آمادگی می‌گیرد.

استولتنبرگ گفت که نیروهای روسی در بیرون شهر کی‌ف تنظیم می‌شوند و مهمات‌شان را جمع‌آوری می‌کنند.

در همین حال، سازمان ناتو در توییتی نگاشته است: “ما انتظار داریم که روسیه در شرق و جنوب اوکراین، فشار بیش‌تری را برای تصرف کل دنباس و ایجاد پل زمینی به کریمه اشغالی می‌کند. بنابراین، این یک مرحله حیاتی از جنگ است. متحدان ناتو مصمم به حمایت بیش‌تر از اوکراین هستند”.

استولتنبرگ توضیح داد که روسیه شاید ظرف چند هفته اقدام به حمله تازه کند و تا آن هنگام، ناتو فرصت دارد که با نظامیان اوکراین هم‌کاری کند.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیروهای روسی را متهم کرده که حداقل 300 تن را در شهر بوچا کشته‌اند. به گفته او، در سایر مناطق اوکراین هم جنایت‌های جنگی از سوی نظامیان روسی صورت گرفته است.

سرمنشی ناتو روز گذشته در سخنرانی‌اش هم‌چنان گفت که شاید جنایت‌های فوق‌تصور از سوی نیروهای روسی در اوکراین صورت گرفته باشد. او افزود: “فکر می‌کنم چیزی را که واقع شده، ندیده‌ایم، زیرا هنوز هم بخش‌های زیادی در دست روسیه قرار دارند. اما اگر نیروهای روسی از این مناطق بیرون شوند و سربازان اوکراینی آنجاها را دوباره بگیرند، ترس دارم که آن‌ها گورهای دسته‌جمعی زیادی را خواهند دید. جنایت‌های زیادی در این جا‌ها صورت گرفته که مثال‌های دیگری از جرایم جنگی‌اند”.

در همین حال؛ لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در توییتی گفته است: “بریتانیا، هم‌راه با متحدان ما، هر کاری که از دست‌مان بر‌آید برای حمایت از مردم اوکراین در ساعات ضروری انجام می‌دهند”.

از سوی دیگر، دبیر کل ناتو گفته است که وزیران خارجه کشورهای عضو امروز چهارشنبه و فردا پنج‌شنبه در این مورد گفتگو خواهند کرد که مهمات، وسایل ضد تانک و نیازمندی‌های صحی را به اوکراین بفرستند. انتظار می‌رود در یک بخش این نشست دو روزه؛ دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین هم اشتراک کند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر امریکا و بریتانیا به دلیل کشتار غیرنظامیان در بوچا توسط سربازان روسی، خواستار لغو عضویت مسکو در شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.

امریکا و بریتانیا خواهان لغو عضویت روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند

در واکنش به کشتار بوچا، سفیر روسیه از لیتوانی اخراج شد

زلنسکی در نشست امروز شورای امنیت سخنرانی می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x