صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

موضوع به رسمیت شناختن طالبان؛ پاکستان منتظر کشورهای منطقه است، نه عمل‌کرد طالبان

رسانه‌های پاکستان به نقل از مقامات این کشور گزارش داده که موضوع به رسمیت شناختن طالبان در صورت اجماع منطقه‌ای انجام خواهد شد.

رسانه‌های پاکستان به نقل از مقامات این کشور گزارش داده که موضوع به رسمیت شناختن طالبان در صورت اجماع منطقه‌ای انجام خواهد شد.

پیک‌آفتاب: روزنامه دان پاکستان، امروز شنبه 19 مارچ، با نشر گزارشی نوشته که منیر اکرم، نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل این موضوع را هم‌زمان با تمدید شدن ماموریت سازمان ملل در افغانستان مطرح کرده است.

نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل گفته که در صورت به وجود آمدن یک اجماع میان کشورهای منطقه، طالبان را به رسمیت خواهد شناخت.

منیر اکرم هیچ اشاره‌ای به عمل‌کرد طالبان نداشته و تنها گفته است که اجماع منطقه‌ای باید شکل بگیرد. طبق گزارش دان، موضوع به رسمیت شناختن طالبان یکی از موضوع‌های محوری بحث در نشست چین خواهد بود.

این نشست که قرار است ماه آینده میلادی در چین برگزار شود به جز مقام‌های چین از کشورهای ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان، هئیت‌های ویژه اشتراک خواهند کرد. گفته شده طالبان نیز در این نشست هیئتی را عازم چین می‌کند تا برای آنها لابی و رایزنی کند.

از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل روز پنج‌شنبه به تمدید ماموریت این سازمان در افغانستان رای داد.

نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل از قطع‌نامه این سازمان برای ادامه ماموریت‌اش در افغانستان انتقاد کرده و گفته که از حکومت و نظام موجود در افغانستان در قطع‌نامه سازمان ملل یاد نشده است. او افزوده که ماموریت این سازمان در افغانستان باید در هم‌آهنگی با مقامات رسمی این کشور صورت بگیرد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر روزنامه اکسپرس تربیون در گزارش خود، سیاست پاکستان در قبال طالبان را زیر سوال برده و تاکید کرده بود که طالبان به رغم حمایت‌های پاکستان، حاضر نیستند که خط دیورند را به عنوان سرحد دو کشور به رسمیت بشناسند. در گزارش این روزنامه آمده بود که اعتماد به طالبان اشتباه است، زیرا آن‌ها غیرقابل تغییر اند.

پاکستان: اعتماد به طالبان اشتباه است، آن‌ها غیر قابل تغییر هستند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x