صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مظنون تیراندازی در متروی نیویارک بازداشت شد

مظنون حمله روز سه‌شنبه به متروی شهر نیویارک با بمب‌های دودزا و اسلحه نیمه اتوماتیک که 23 مجروح بر جای گذاشت، به اتهام حمله خشونت‌آمیز به سیستم حمل‌ونقل عمومی بازداشت شد.

مظنون حمله روز سه‌شنبه به متروی شهر نیویارک با بمب‌های دودزا و اسلحه نیمه اتوماتیک که 23 مجروح بر جای گذاشت، به اتهام حمله خشونت‌آمیز به سیستم حمل‌ونقل عمومی بازداشت شد.

پیک‌آفتاب: پولیس اعلام کرد که با کمک ساکنان نیویارک، محل اختفای فرانک جیمز 62 ساله مشخص و در نهایت او به بازداشت‌گاهی در منهتن منتقل شد.

جیمز روز چهارشنبه تنها 30 ساعت پس از حمله به یکی از واگن‌های متروی شهری در ایستگاه سان‌ست پارک بروکلین بازداشت شد.

اریک آدامز، شهردار نیویارک در نشستی خبری اعلام کرد: “همشهری‌های نیویارکی من، ما او را گرفتیم. ما از مردم این شهر حمایت می‌کنیم و کسانی را که گمان می‌کنند می‌توانند در بین نیویارکی‌ها وحشت‌آفرینی کنند، بازداشت خواهیم کرد”.

جیمز متولد نیویارک است، اما آدرس‌های اخیر او در فیلادلفیا و ویسکانسین ثبت شده است. او پیش از این حمله، سابقه 9 بار بازداشت داشته است.

شکایت‌نامه‌ای که دادستانی فدرال روز چهارشنبه 13 اپریل، در دادگاه ناحیه‌ای بروکلین تنظیم کرده است، او را به ارتکاب حمله تروریستی به سیستم حمل‌ونقل عمومی متهم کرده است. حکم دادگاه در این موارد می‌تواند تا حبس ابد باشد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در بروکلین گفت که انتظار می‌رود او روز پنج‌شنبه 14 اپریل، در دادگاه حاضر شود.

جیمز متهم به پرتاب دو بمب دودزا در یکی از واگن‌های مترو و سپس شلیک به مسافران با اسلحه نیمه اتوماتیک است.

پولیس می‌گوید که 10 نفر بر اثر شلیک گلوله زخمی شده‌اند که حال جسمانی پنج نفر آن‌ها وخیم است، اگرچه وضعیت باثباتی دارند و انتظار می‌رود که نجات پیدا کنند. 13 نفر دیگر نیز در هنگام فرار از قطار پر از دود زخمی شدند.

جیمز در محله ایست ویلیج منهتن پس از آن که ساکنان منطقه او را شناسایی کردند، بازداشت شد. پولیس تصویر او را روز سه‌شنبه منتشر کرده بود که همین امر به شناسایی وی منجر شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x