صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

محل برگزاری دور دوم گفتگوی روسیه و اوکراین مشخص شد

منابع در مسکو تایید می‌کنند که دور دوم گفتگو میان روسیه و اوکراین در بلاوژسکی پوشه برگزار می‌شود.

منابع در مسکو تایید می‌کنند که دور دوم گفتگو میان روسیه و اوکراین در بلاوژسکی پوشه برگزار می‌شود.

پیک‌آفتاب: یک منبع آگاه از برگزاری دور دوم گفتگو بین روسیه و اوکراین در بلاوژسکی پوشه، جایی‌که توافق‌نامه‌های پایان اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسید، خبر داد.

پیش‌تر دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون حزب حاکم “خدمت‌گزار مردم” و از اعضای هیئت گفتگو کننده اوکراینی گفته بود که “گفتگو بین فدراسیون روسیه و اوکراین شب چهارشنبه برگزار خواهد شد”.

پیش از این، رسانه بلاروسی از عزیمت هیئت روسی به محل گفتگو با اوکراین خبر داده بود. در همین حال، خبرگزاری بلتا بلاروس در کانال تلگرام خود نوشته است: “هیات روسی عازم محل دیدار با طرف اوکراینی شد”.

پیش از این؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود که هیئت روسی بعدازظهر امروز در محل گفتگو، منتظر مذاکره کنندگان اوکراینی خواهد بود. وی هم‌چنین ابراز امیدواری کرده که طرف اوکراینی در محل گفتگو حاضر شوند.

از سوی دیگر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است که اروپایی‌ها بهای اقدامات علیه روسیه را خواهند پرداخت. اورزولا فن در لاین، تاکید کرده که اروپایی‌ها به دلیل اقدامات علیه روسیه، رنج خواهند برد و دچار مشکلات خواهند شد که این اتحادیه را به لحاظ اقتصادی و سیاسی صدمه خواهد زد.

او در این زمینه تصریح کرده است: “می‌دانیم هر جنگی بهایی دارد، اروپا باید بهای این اقدامات را پرداخت کند. ولی ما با اوکراین هم‌بستگی داریم.”

این سیاست‌مدار اروپایی خاطرنشان کرده است که اوکراین در نهایت باید به اتحادیه اروپا بپیوندد. پیش از این، پارلمان اروپا خواستار محدود کردن واردات نفت و گاز از روسیه به اتحادیه اروپا، ممنوعیت سرمایه‌گذاری‌های جدید اتحادیه اروپا در فدراسیون روسیه، قطع فعالیت بانک‌های روسیه از سیستم مالی اروپا و مستثنا کردن این کشور از سوئیفت شده بود.

این در حالی است که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با الجزیره گفته بود که جنگ جهانی سوم، هسته‌ای و ویران‌گر خواهد بود. از سوی دیگر؛ اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان گفته بود که ناتو در حوادث اوکراین مداخله نظامی نمی‌کند. شولتز افزوده بود که آلمان، ناتو و سایر کشورها در ارتباط با رویدادهای اوکراین برای مداخله نظامی برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

ترس ناتو از روسیه؛ هشدار لاوروف از جنگ جهانی سوم، ناتو: ما دخالت نمی‌کنیم

بایدن: نیروهای ما با ارتش روسیه در اوکراین درگیر نبوده و نخواهند شد

روسیه: شهر “خرسون” تصرف شد

وزیر خارجه روسیه: غرب مسول جنگ در اوکراین است

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x