صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

متقی: ما از رئیس جمهور امریکا نخواستیم که دونالد ترامپ را در حکومت شامل کند

سرپرست وزارت خارجه طالبان که در پاکستان به سر می‌برد، مدعی است که حکومت کنونی طالبان الزامات حکومت همه‌شمول را تکمیل کرده است. او گفته که در کابینه کنونی نمایندگان تمامی اقوام حضور دارند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان که در پاکستان به سر می‌برد، مدعی است که حکومت کنونی طالبان الزامات حکومت همه‌شمول را تکمیل کرده است. او گفته که در کابینه کنونی نمایندگان تمامی اقوام حضور دارند.

پیک‌آفتاب: امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید که کابینه فعلی طالبان، الزام دولت فراگیر را تحمیل کرده است. آقای متقی که در انستیتوت مطالعات استراتیژیک در اسلام‌آباد سخنرانی می‌کرد، گفت که “افغانستان حالا یک حکومت مسئول دارد.” آقای متقی همچنین مدعی شده که تمامی کارمندان زن در بخش صحت به وظایف‌شان برگشته‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هنوز هم دختران اجازه رفتن به مکاتب و دانشگاه‌ها را ندارند و در بسیاری از بخش‌ها، ادارات دولتی کارمندان زن را رسماً منفک کرده و گفته که به وظیفه حاضر نشوند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه طالبان گفته که جامعه بین‌المللی از طالبان انتظار دارند تا یک دولت فراگیر بسازند. آقای متقی مدعی است که کابینه فعلی این انتظار جامعه جهانی را برآورده می‌کند؛ زیرا به گفته‌ی او، نمایندگانی از همه قوم‌ها در حکومت شامل هستند.

او در بخش دیگر از سخنانش جامعه جهانی و به خصوص امریکا را به دخالت در امور داخلی افغانستان متهم کرده و به طعنه گفته است: “ما هرگز از رئیس جمهور امریکا تقاضا نکردیم که دونالد ترامپ را نیز در یک حکومت فراگیر وارد کند”. او افزوده است: اگر منظور از حکومت همه‌شمول وارد کردن اپوزیسیون است، به ما یک نمونه نشان بدهید.

اظهارات تازه‌ی وزیرخارجه طالبان در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای منطقه و غربی، حکومت تک‌قومی را ناممکن دانسته و بر ضرورت تمامی اقوام و اقشار در ساختار حکومت تاکید کرده‌اند. از سویی دیگر، مقامات طالبان پیش از این گفته بودند که روی ساختار همه‌شمول حکومت کار جریان دارد.

حسین امیر عبداللهیان؛ یک جریان به تنهایی قادر نیست در افغانستان حکومت کند

طالبان: کابینه همه‌شمول در حال تکمیل شدن است

نگرانی روسیه از فعالیت گروه‌های داعش و القاعده در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x