صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

متقی: داعش تهدید جدی نیست

متقی: «داعش در افغانستان تسلط جغرافیایی ندارد، حملات داعش به اهداف مهم انجام نمی‌شود، آنها مساجد و جاده‌ها را می‌زنند. قوت نظامی آنها با قوت نظامی ما برابری نمی‌کند، اما تبلیغات برای داعش زیاد است.»

مقامات طالبان می‌گویند که داعش در افغانستان تهدید جدی نیست. امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است: داعش تسلط جغرافیایی ندارد و قوت نظامی آنها با قوت نظامی ما برابری نمی‌کند. پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز گفته بود، داعش نمی‌تواند مشکل جدی ایجاد کند.

پیک‌آفتاب: مقامات طالبان خطر داعش را جدی نمی‌دانند. به تازگی هم امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته که تهدید داعش در افغانستان جدی نیست. آقای متقی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است: «داعش در افغانستان تسلط جغرافیایی ندارد، حملات داعش به اهداف مهم انجام نمی‌شود، آنها مساجد و جاده‌ها را می‌زنند. قوت نظامی آنها با قوت نظامی ما برابری نمی‌کند، اما تبلیغات برای داعش زیاد است.» پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز گفته بود، داعش نمی‌تواند مشکل جدی ایجاد کند.

این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که به تازگی یک عضو جامعه مدنی جوزجان گفته‌است که افراد وابسته به داعش از دو روز به این‌سو پرچم سیاه‌شان را بر بالاحصار شهر آقچه و قرارگاه منسوب به «آق‌محمد قوماندان» برافراشته بودند. این منطقه در مرکز شهر آقچه موقعیت دارد. این عضو جامعه مدنی افزوده که طالبان بیرق داعش را صبح امروز یک‌شنبه (۲۵ میزان) پایین آورده و به باشندگان محلی هشدار داده‌اند، در صورت مشاهده افراد مسلح مشکوک، به آن‌ها اطلاع دهند. در همین حال از ولسوالی منجیگک جوزجان نیز گزارش شده که پرچم داعش در این ولسوالی نیز برافراشته شده‌است.

از سویی هم، در دو هفته اخیر، دو حمله مرگبار تروریستی در ولایات قندز و قندهار بوقوع پیوسته که مسئولیت آن را داعش به عهده گرفته است. در این حملات تروریستی که نمازگزاران هزاره – شیعه را هدف قرار داده است، صدها تن شهید و زخمی شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x