صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قیمت نفت کاهش می‌یابد

قیمت نفت در آغاز معاملات صبح روز دوشنبه کاهش یافت. این کاهش در نتیجه کاهش در نوسانات هفته‌های اخیر پس از حمله روسیه به اوکراین رونما شده است.

قیمت نفت در آغاز معاملات صبح روز دوشنبه کاهش یافت. این کاهش در نتیجه کاهش در نوسانات هفته‌های اخیر پس از حمله روسیه به اوکراین رونما شده است.

پیک‌آفتاب: به اساس گزارش‌ها، نفت خام برنت، صبح امروز در بازارهای جهانی، حدود 107 دالر در هر بشکه معامله شد که تقریباً 5 درصد کاهش را نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد. این معیار بین‌المللی در ماه دسمبر و قبل از دستور حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین، هر بشکه نفت حدود 65 دالر قیمت داشت.

قیمت نفت که هفته گذشته با آماده شدن بازارها برای تحریم‌های امریکا افزایش یافت، اکنون نشانه‌هایی از کاهش قیمت را نشان می‌دهد. روز سه‌شنبه، جو بایدن، لوله نفت روسیه را به ایالات متحده به عنوان مجازات جنگ در اوکراین بست. وی هم‌چنین واردات گاز طبیعی و زغال‌سنگ روسیه را ممنوع کرد.

بایدن در ابتدا در برابر درخواست‌ها برای چنین تحریم‌های تهاجمی علیه نفت روسیه مقاومت کرده بود، زیرا نگران بود که این تحریم‌ها قیمت سوخت را بالاتر ببرد، اما هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، او تحریم‌های گسترده‌ای را اعلام کرد که به ناچار دردسرهای بیش‌تری را برای امریکایی‌ها به هم‌راه خواهد داشت.

افزایش قیمت مواد سوختی از جمله نفت و گاز، بازارهای جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و قیمت اکثر مواد خوراکی و نیز قیمت حمل‌ونقل را به شدت افزایش داد. اکنون با کاهش قیمت نفت انتظار می‌رود که سطح قیمت‌ها در سطح جهان بار دیگر به حالت عادی برگردد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x