صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ریشی سوناک:دیدگاه انگلیس درباره ارسال سلاح به اسرائیل تغییری نکرده است

پیک آفتاب:  براساس گزارش های بدست آمده امروز چهارشنبه ۱۹ثور،ریشی سوناک در مجلس عوام ادعا کرد: ما مسوولیت خود را در خصوص صادرات سلاح جدی می‌گیریم و از یکی از دقیق‌ترین نظام‌های صادرات سلاح در دنیا برخوردار هستیم. ایشان با بیان اینکه دولت انگلیس «به طور مداوم پایبندی اسرائیل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه را ارزیابی […]

پیک آفتاب:  براساس گزارش های بدست آمده امروز چهارشنبه ۱۹ثور،ریشی سوناک در مجلس عوام ادعا کرد: ما مسوولیت خود را در خصوص صادرات سلاح جدی می‌گیریم و از یکی از دقیق‌ترین نظام‌های صادرات سلاح در دنیا برخوردار هستیم.

ایشان با بیان اینکه دولت انگلیس «به طور مداوم پایبندی اسرائیل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه را ارزیابی می‌کند»، افزود: موضع ما بعد از آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته تغییری نکرده است.

نخست وزیر انگلیس در حالی این مطلب را بیان کرد که بر اساس گزارش‌ها، اسناد ارزیابی‌های دولت اش از تحولات فلسطین، مربوط به گذشته است. روزنامه گاردین چندی پیش در گزارشی نوشت که انگلیس، تنها پس از گذشت ۲ روز از کشته شدن سه تن از امدادگران این کشور در جریان حمله مرگبار اسرائیل به کاروان حامل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه، وعده به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل داد.

وزیر امور خارجه انگلیس«دیوید کامرون» با وجود کشته‌شدن شهروندانش در غزه، به طور شخصی، ادامه فروش سلاح به اسرائیل موافقت کرده است. درحالیکه وی گفته بود مرگ امدادگران انگلیسی نشانگر شکست اخلاقی و سیستماتیک ارتش اسرائیل است.

چند هفته پیش نمایندگان گروه‌های حامی فلسطین طوماری را به دفتر نخست وزیر انگلیس تحویل دادند و در آن خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شدند. ده‌ها تن از قانون‌گذاران انگلیسی هم در دو نامه جداگانه به دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس چنین درخواستی را دادند.

حزب ملی اسکاتلند، لیبرال دموکرات و مشاور پیشین امنیت ملی انگلیس از جمله احزابی هستند که تعلیق فوری مجوزهای فروش سلاح به اسرائیل را خواستار شده‌اند. حزب کارگر به عنوان دومین حزب پرجمعیت انگلیس هم می‌گوید که اگر وکلای دولت معتقدند رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است، فروش سلاح به این رژیم باید متوقف شود.

ریشی سوناک، در مجلس عوام گفت: من همواره تصریح کرده‌ام که نسبت به تهاجم تمام عیار به رفح به دلیل پیامدهای فاجعه باری انسانی آن به شدت نگرانم. من این مساله را به طور ویژه به نخست وزیر اسرائیل گوشزد کرده‌ام و از تمام طرف‌ها می‌خواهم که روی مذاکراتی که جریان دارد، تمرکز کنند. دو طرف باید درگیری‌ها را متوقف، گروگان‌ها را آزاد و کمک‌های بیشتری را به غزه منتقل کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x