صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قانون‌گذاران امریکایی خواستار نجات جان 20 هزار کوماندوی افغانستان شدند

قانون‌گذاران و کهنه‌سربازان امریکایی از دولت این کشور خواسته‌اند تا 20 هزار کوماندوی رها شده افغانستان را نجات دهند.

قانون‌گذاران و کهنه‌سربازان امریکایی از دولت این کشور خواسته‌اند تا 20 هزار کوماندوی رها شده افغانستان را نجات دهند.

پیک‌آفتاب: فاکس‌نیوز با نشر گزارشی از قول قانون‌گذاران و سربازان امریکایی گفته‌اند که دولت هیچ برنامه‌ای برای نجات اصلی‌ترین متحد خود یعنی کوماندوهای افغانستان ندارد.

این قانون‌گذاران گفته‌اند که بیش از 20 هزار نیروی کوماندوی افغانستان به حال خود رها شده و طالبان اکنون در پی شکار آن‌ها هستند.

مایک والتز، عضو کانگرس امریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفته ‌است: “طالبان در حال شکار کوماندوهای افغانستان هستند”. این سناتور گفته است: “دولت می‌خواهد از مخمصه بگذرد. آن‌ها می‌خواهند ورق بازی کنند. این یکی از بی‌رحمانه‌ترین چیزهایی است که من تاکنون دیده‌ام”.

این در حالی است که پیش‌تر مایک والتز گفته بود که طالبان افغانستان متشکل از قاتلان، اراذل، اوباش و تروریست‌هایی است که با القاعده هم‌سو هستند. او گفته بود: “تا زمانی‌که طالبان در قدرت هستند، صفر کمک‌ها باید از کابل عبور کند. چیزی به نام تروریست «میانه‌رو» وجود ندارد”.

والتز: کمک به افغانستان تحت حاکمیت طالبان، کمک به تروریزم است

از سوی دیگر، اعضای کانگرس امریکا از جمله والتز، ماه گذشته در نامه‌ای به وزیر دفاع و خارجه، از آن‌ها خواسته بودند که به اردوی افغانستان ویزای SIV داده شود. در متن این نامه که امضای 11 قانون‌گذار متشکل از دو حزب درج است، چنین آمده: “مشکلات آن‌ها قابل توجه است. زیرا آن‌ها نمی‌توانند با خیال راحت به خانه برگردند”.

از سوی دیگر، با وجود فرمان عفو عمومی طالبان، شماری از اردوی حکومت پیشین به گونه‌‌‌های مرموز در گوشه و کنار کشور به قتل می‌رسند و گزارش‌ها می‌رساند که برخی از آن‌ها توسط طالبان شکنجه شده به قتل می‌رسند. در پی این مسئله، چندی پیش سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی گفته بود که گروه طالبان پس از تسلط بر افغانستان، بیش از 100 منسوب اردوی دولت پیشین را به قتل رسانده‌اند. طالبان اما گزارش دیدبان حقوق بشر را تکذیب کرده گفتند که برخی از نظامیان دولت پیشین در دشمنی‌های شخصی به قتل رسیده‌اند.

از سوی دیگر، پیش‌تر مایکل والتز عضو جمهوری‌خواه کانگرس امریکا گفته بود که وضعیت زنان و حقوق بشر در افغانستان فاجعه‌بار است و از این منظر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از دید شهروندان افغانستان بدترین رئیس جمهور امریکا است که مولد وضعت پیش آمده در افغانستان شده است.

بایدن بدترین رئیس جمهور امریکا از دید شهروندان افغانستان

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه و مایکل والتز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از این سازمان خواسته‌ بودند که از به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان “به هر قیمتی” خودداری کنند.

نمایندگان جمهوری‌خواه امریکا: تحریم‌ها علیه طالبان لغو نشود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x