صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فرمان کوچ‌اجباری طالبان در مزارشریف

افراد طالبان روز گذشته اسکواتور آورده بودند تا خانه‌های ما را تخریب کنند. ما به آنها گفتیم که ما سند داریم و باید اسناد ما بررسی گردد، اما افراد طالبان گفتند که این اسناد قابل بررسی نیست و شما حداکثر 3 روز فرصت دارید تا خانه‌های خود را ترک کنید و به جای شما افراد دیگر در این خانه‌ها ساکن شوند.

باشندگان ناحیه پنج شهر مزارشریف می‌گویند که مقامات محلی طالبان به آنها دستور داده‌اند تا خانه‌های شان را تخلیه کنند. این باشندگان در تماس با خبرگزاری پیک‌آفتاب می‌گویند که محمکه محلی اجازه حضور آنان در دادگاه را نداده و گفته‌اند که اسناد ملکیت شان از نظر حکومت طالبان بی‌ارزش است.

باشندگان این ناحیه، مقامات محلی طالبان را متهم کرده‌اند که بدون شنیدن صدای آنها، به صورت یک جانبه حکم صادر کرده‌اند. به گفته‌ای این شهروندان، طالبان روز گذشته با راهنمایی افراد نزدیک به خود اسکواتور آورده و قصد داشتند تا خانه‌های باشندگان شهرک ولی عصر در ناحیه پنجم شهر مزارشریف را تخریب کنند، اما ساکنان این محل از این کار ممانعت کرده و خواهان بررسی اسناد شان از سوی محکمه محلی طالبان شده‌اند.

یکی از باشندگان ناحیه پنج شهر مزارشریف گفت: «افراد طالبان روز گذشته اسکواتور آورده بودند تا خانه‌های ما را تخریب کنند. ما به آنها گفتیم که ما سند داریم و باید اسناد ما بررسی گردد، اما افراد طالبان گفتند که این اسناد قابل بررسی نیست و شما حداکثر 3 روز فرصت دارید تا خانه‌های خود را ترک کنید و به جای شما افراد دیگر در این خانه‌ها ساکن شوند.»

طالبان هشدار داده‌اند در صورتی که خانه‌ها تا مهلت تعیین شده تخلیه نشوند، آنها با اسکواتور این خانه‌ها را تخریب خواهند کرد.

روند کوچ‌اجباری درحالی از مزارشریف کلید می‌خورد که پیش از این طالبان محلی دردایکندی نیز صدها خانواده را به شکل هدف‌مند از خانه‌های شان بیرون کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x