صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فراخوان طالبان برای مترجمان پیشین افغان/ طالبان: این خبر بی‌اساس است

پیک‌آفتاب: به اساس گزارش یک شبکه تلویزیونی هلند، مترجمان پیشین افغان همکار نیروهای هلندی توسط طالبان برای حضور در دادگاه فراخوانده شده‌اند. براساس این گزارش، طالبان به آنها هشدار داده است که اگر به دادگاه حاضر نشوند به شدت مجازات خواهند شد. اما احمدالله وثیق، یکی از سخنگویان طالبان در کابل این گزارش را “بی‌اساس […]

پیک‌آفتاب: به اساس گزارش یک شبکه تلویزیونی هلند، مترجمان پیشین افغان همکار نیروهای هلندی توسط طالبان برای حضور در دادگاه فراخوانده شده‌اند. براساس این گزارش، طالبان به آنها هشدار داده است که اگر به دادگاه حاضر نشوند به شدت مجازات خواهند شد.

اما احمدالله وثیق، یکی از سخنگویان طالبان در کابل این گزارش را “بی‌اساس و بی‌بنیاد” خوانده و گفته که «عفو عمومی امارت اسلامی، شامل همه از جمله مترجمان می‌شود.» او گفته: «همه مجاهدین و منصوبین امارت اسلامی به فرمان امیرالمومنین در مورد عفو عمومی متعهد هستند. هیچ جا نمی‌تواند این کار شده باشد و نه من شنیده‌ام. فقط شایعات است.»

تلویزیون هلندی ‘نوز ‘ روز جمعه گزارش داده که نامه‌هایی با مهرهای رسمی مقامات طالبان به چند مترجم پیشین نیروهای این کشور که تاکنون در افغانستان به سر می‌برند، ارسال شده است. مترجمان دیگری نیز به رسانه‌های هلندی گفته‌اند که مخفی شده‌اند، طالبان در جستجوی آنها هستند. طالبان “در این نامه‌ها گفته که در صورتی که آنها به محکمه حاضر نشوند، خانواده‌ و بستگان آنها را مجازات می‌کند.”

این رسانه هلندی محتوای یکی از این نامه‌ها را که خطاب به شخصی که در یوروپول، آژانس پلیس اتحادیه اروپا کار می‌کرده است، را نشر کرده است. در نامه‌ای که ماه گذشته به خانواده مترجمی که در ماموریت پلیس اروپا در افغانستان کار می‌کرد ارسال شده است گفته شده که او در کار پیشین خود “پول بی‌ننگی و حرام” دریافت کرده است.

در نامه که این رسانه هلندی از زبان پشتو ترجمه کرده است، آمده که اگر خود این مترجم حاضر نشود، خانواده او باید در دادگاه حاضر شوند. “آنها به عنوان عبرتی برای سایر خائنین به شدت مجازات خواهند شد. سپس شما در قبال اقدامات وی پاسخگو خواهید بود.”

این رسانه هلندی می‌گوید تصویر این نامه‌ها را دیده است، همه آنها مهرهای رسمی طالبان را دارد و در وزارت‌های مربوطه هلند نیز دست به دست شده است اما مقام‌های طالبان تاکنون آنها را تایید نکرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x