صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: سیستم معاینه دیجیتالی بیماران راه‌اندازی می‌شود

معین عرضه خدمات وزارت صحت طالبان می‌گوید، در 20 سال گذشته کار اساسی در بخش صحی دولتی انجام نشده و سازمان‌های جهانی همکار نیز دست‌آورد کمی در این زمینه داشته‌اند. او اما می‌گوید که بخش خصوصی در این زمینه موثرتر از بخش دولتی کار کرده است. پیک‌آفتاب: عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت  […]

معین عرضه خدمات وزارت صحت طالبان می‌گوید، در 20 سال گذشته کار اساسی در بخش صحی دولتی انجام نشده و سازمان‌های جهانی همکار نیز دست‌آورد کمی در این زمینه داشته‌اند. او اما می‌گوید که بخش خصوصی در این زمینه موثرتر از بخش دولتی کار کرده است.

پیک‌آفتاب: عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت  طالبان که در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌ها سخن می‌گفت، فعالیت‌های حکومت‌های قبلی در بخش صحت را ناچیز و تاسف‌بار خواند و گفت: “تمام فعالیت حکومت قبلی در بخش نظام صحی کشور 5،5% بوده که این رقم بسیار تاسف‌بار است، اما بخش خصوصی صحت بیشتر از بخش دولتی فعال بوده و عرضه خدمات بیشتر داشته است.”

آقای عمر فساد گسترده را از دلایل اصلی این وضعیت خوانده و گفته است: نه تنها فساد در بخش دولتی بوده که در بخش خصوصی نیز وجود داشته و این موضوع باعث شده است بخش صحی دولتی کم کار شود و بخش خصوصی نیز دچار فساد شده و تداوی درست در کشور صورت نگیرد.

معین وزارت صحت طالبان گفته است که به دلیل ضعف در نظام صحی کشور مردم مجبور می‌شوند برای تداوی به خارج کشور بروند.

عبدالباری عمر همچنین گفته که وزارت صحت برای اصلاحات بخش صحی دولتی و خصوصی در تلاش است به زودی سیستم معاینه دجیتالی بیماران را راه اندازی کند. به گفته‌ی او بعد از این هر بیمار از کارت هویت مشخص برخوردار خواهد شد که تمامی مشخصات فرد بیمار ثبت دیتابیس شده و با این سیستم، درمان منظم بیماران امکان پذیر می‌گردد.

این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که به اساس گزارش‌ها در سه ماه گذشته دست‌کم 200 مرکز صحی تعطیل شده و بسیاری از کارمندان صحی از عدم پرداخت معاشات شان شکایت دارند. در برخی ولایات نیز، کارمندان بخش صحی کار شان را رها کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x