صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: رسانه‌ها باید مطابق منافع ملی، واقعیت‌ها را بازتاب دهند

ملا خیرالله خیرخواه: سیاست امارت اسلامی بر حفاظت از رسانه‌ها و خبرنگاران استوار است.

رسانه‌ها باید مطابق منافع ملی، واقعیت‌ها را بازتاب دهند. ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته که سیاست امارت اسلامی بر حفاظت از رسانه‌ها و خبرنگاران استوار است.

پیک‌آفتاب: نشست هماهنگی بین امارت اسلامی و رسانه‌ها امروز در کابل برگزار شد. در این نشست، ملاخیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از رسانه‌ها خواست که در نشرات شان اصول بی‌طرفی را رعایت کرده و مطابق منافع ملی، واقعیت‌ها را بازتاب دهند.

از سوی دیگر، درحالی که امروز اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان از ثبت 30 واقعه خشونت در دو ماه گذشته خبر داده، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اما می‌گوید که سیاست امارت اسلامی بر حفاظت از رسانه‌ها و خبرنگاران متمرکز می‌باشد. او تاکید می‌کند که تضعیف رسانه‌ها به معنای تضعیف وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌باشد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان همچنین خواهان همکاری‌های مشترک میان سخنگویان امارت اسلامی و رسانه‌ها شد. اما خبرنگاران از پاسخگو نبودن مقامات طالبان و عدم دسترسی به اطلاعات شکایت دارند. این خبرنگاران در نشست امروز هم تاکید کردند که به منظور ایجاد سهولت در دسترسی خبرنگاران به اطلاعات، طالبان باید سخنگویان تمامی نهادهای خود را معرفی نمایند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x