صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان در مبارزه با داعش با امریکا همکاری نمی‌کند

درحالی که یک هیئت بلندپایه طالبان در قطر سرگرم گفتگو با مقامات امریکایی و دیگر کشورها است، سهیل شاهین سخنگوی این گروه گفته که آنها در امر مبارزه با داعش با امریکا همکاری نخواهد کرد.

سهیل شاهین از سخنگویان طالبان گفته است که این گروه در مبارزه با داعش، با واشنگتن، هیچ نوع هم‌کاری نخواهد کرد. آقای شاهین، به اسوشیتدپرس گفته که گروه طالبان به گونه‌ی مستقل توانایی مبارزه با داعش را دارد.

پیک‌آفتاب: درحالی که یک هیئت بلندپایه طالبان در قطر سرگرم گفتگو با مقامات امریکایی و دیگر کشورها است، سهیل شاهین سخنگوی این گروه گفته که آنها در امر مبارزه با داعش با امریکا همکاری نخواهد کرد. پیشتر وزارت خارجه امریکا گفته بود که دیدار هیئت بلندپایه این کشور در قطر با هیئت طالبان در مورد «فعالیت‌های گروه‌های تروریستی» گفتگو خواهند کرد. اما کاخ سفید تاکنون به اظهارات تازه‌ای این سخنگوی طالبان واکنش نشان نداده است.

در همین حال احمدالله واثق رییس استخبارات طالبان می‌گوید که هیئت این گروه در قطر با محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار کرده است. به نوشته این مقام طالبان، در این دیدار دو طرف در مورد روابط دوستانه و پروژه‌های اقتصادی در افغانستان گفتگو کرده‌اند. به گفته واثق، وزیر امورخارجه قطر در این دیدار از همکاری کشورش با افغانستان اطمینان داده است. در این دیدار همچنین امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان بر روابط بهتر دو کشور در آینده تاکید کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x