صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان به دنبال سرمایه‌گذاران جهانی برای معادن لیتیم

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده که معادن لیتیم افغانستان آماده سرمایه‌گذاری جهانی است و امارت اسلامی امنیت سرمایه‌گذاران را تامین می‌کند.

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده که معادن لیتیم افغانستان آماده سرمایه‌گذاری جهانی است و امارت اسلامی امنیت سرمایه‌گذاران را تامین می‌کند.

پیک‌آفتاب: وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی امروز سه‌شنبه 14 دسمبر، در توییتی نوشته که ارزش لیتیم افغانستان برابر با ارزش نفت عربستان است. این وزارت هم‌چنین افزوده که معادن لیتیم افغانستان در ۲۰ سال گذشته دست نخورده باقی‌مانده است. وزارت تجارت طالبان تاکید کرده که به دلیل ثبات امنیتی، شرکت‌های بزرگ جهان می‌توانند روی این معادن سرمایه‌گذاری کنند.

این در حالی است که چندی پیش ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان هم گفته بود که گفتگوها برای آغاز کار پروژه مس عینک لوگر آغاز شده است. مجاهد اما، روشن نکرده بود‌ که طالبان درباره معدن مس عینک با کدام طرف گفتگو می‌کنند. پیش از این در زمان حکومت قبلی، یک شرکت چینی استخراج معدن مس عینک را قرارداد کرده بود.

لیتیم و مس منابع مهمی‌ در فن‌آوری‌های باتری موترهای برقی و تلفن‌های هوشمند دانسته می‌شوند. گفته می‌شود که ذخایر لیتیم افغانستان می‌تواند با بزرگ‌ترین ذخایر شناخته شده جهان در بولیوی رقابت کند.

این در حالی است که پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده که چین به دنبال لیتیم افغانستان است و ده‌ها سرمایه‌گذار چینی در افغانستان حضور داشته و در حال بررسی در این زمینه هستند.

چین به دنبال “لیتیم” افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x