صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان با هیئت پاکستانی در مورد قیمت زغال‌سنگ به توافق رسیدند

طالبان با هیئت پاکستانی توافق کرده‌اند که قیمت زغال‌سنگ صادراتی از افغانستان را به حالت قبلی برگردانند و در عوض پاکستان بندر واگه هند و بندر تورخم را برای همیشه به روی صادرات و واردات افغانستان باز نگه‌دارد.

طالبان با هیئت پاکستانی توافق کرده‌اند که قیمت زغال‌سنگ صادراتی از افغانستان را به حالت قبلی برگردانند و در عوض پاکستان بندر واگه هند و بندر تورخم را برای همیشه به روی صادرات و واردات افغانستان باز نگه‌دارد.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری دولتی باختر امروز چهارشنبه 29 سرطان، در گزارشی اعلام کرده است: “در دیدار مقامات طالبان با هیئت پاکستانی، تفاهم صورت گرفت تا قیمت زغال‌سنگ به حالت قبلی خود باقی بماند.”

منبع در ادامه می‌افزاید، هم‌چنان دو طرف فیصله کردند که افغانستان می‌تواند از راه بندر واگه هند، صادرات آزادانه داشته باشد و بندر تورخم به طور 24 ساعته به روی صادرات و واردات باز نگه‌داشته شود.”

در همین حال، وزارت خارجه طالبان نیز از ملاقات صالح احمد فاروقی، معین وزارت تجارت پاکستان؛ رشید محمود، وزیر انرژی و هیئت هم‌راه‌شان با امیرخان متقی خبر داده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفته است که در این ملاقات در مورد توسعه بازرگانی، ترانزیت، حل مشکلات ترانزیتی، تسهیل صدور ویزا و حل مشکلات مسافران افغانستانی در جریان سفر به پاکستان تبادل نظر کرده‌اند.

هم‌چنان در این دیدار؛ رشید محمود، معاون وزیر انرژی پاکستان گفته است: “حاضریم هم‌راه با یک سرمایه‌گذار افغانستانی برای تولید برق در افغانستان سرمایه‌گذاری کنیم و در آینده به جای زغال‌سنگ مستقیماً از افغانستان برق وارد کنیم.”

هم‌زمان با این، وزارت تجارت و صنایع طالبان نیز در توییتی از نشست هیئت این وزارت با معین وزارت تجارت پاکستان، نمایندگان سکتور‌های مختلف دو جانب در کابل خبر داده است.

وزارت تجارت می‌افزاید که در این نشست روی تقویت و تسهیل بازرگانی، ترانزیت، حمل‌و‌نقل و تحکیم روابط اقتصادی دو کشور گفتگو صورت گرفته است.

سفر هیئت پاکستانی در حالی صورت می‌گیرد که روز 26 سرطان، طالبان قیمت هر تُن زغال‌سنگ صادراتی افغانستان را به 280 دالر افزایش دادند.

قیمت هر تُن زغال‌سنگ صادراتی به ۲۸۰ دالر افزایش یافت

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x