صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: بانک جهانی و اتحادیه اروپا به تعهد خود با بخش صحت عمل نکرده است

عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه طالبان تایید می‌کند که حقوق 5 ماهه‌ی کارمندان شفاخانه افغان-جاپان پرداخت نشده است. معاشات کارمندان ولایتی بخش صحت نیز 10 تا 11 ماه پرداخت نشده است.

عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه طالبان تایید می‌کند که حقوق 5 ماهه‌ی کارمندان شفاخانه افغان-جاپان پرداخت نشده است. معاشات کارمندان ولایتی بخش صحت نیز 10 تا 11 ماه پرداخت نشده است.

پیک‌آفتاب: داکتران شفاخانه افغان-جاپان در کابل می‌گویند، پنج ماه می‌شود که معاش نگرفته‌اند و در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند. داکتران این شفاخانه هشدار می‌دهند که اگر معاش آنان پرداخت نشود، دست به اعتصاب کاری خواهند زد. به اساس گزارش‌ها، شفاخانه افغان-جاپان ۲۵۰ پرسونل دارد.

عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه طالبان امروز در یک نشست خبری تایید کرد که حقوق کارمندان شفاخانه افغان-جاپان از پنج ماه به این سو پرداخت نشده است. او اما گفت که این شفاخانه از شفاخانه‌های اختصاصی کرونا در کابل است و پروژه کرونا تا سال 2024 تحت حمایت بانک جهانی و اتحادیه اروپا است و این نهادها باید حقوق کارمندان آن را پرداخت کنند. معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه طالبان می‌گوید که بانک جهانی و اتحادیه اروپا به تعهد خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.

با سقوط دولت و تسلط طالبان بر افغانستان، معاشات اکثر کارمندان دولتی از جمله بخش صحت پرداخت نشده و این امر باعث شده تا نظام صحی کشور با مشکلات جدی مواجه شود. آقای عمر نیز امروز گفت که معاشات کارمندان صحی و بخصوص ولایات از ماه‌ها به این سو پرداخت نشده است. او تاکید کرد که در ولایات، کارمندان صحی از 10 تا 11 ماه به این طرف حقوق دریافت نکرده‌اند که این مشکل مربوط به حکومت پیشین است و طالبان در صدد هستند تا حقوق کارمندان خود را به زودی پرداخت نمایند.

این درحالی است که به اساس برخی گزارش‌ها به دلیل نبود کادر صحی و همچنین تجهیزات لازم، نزدیک به 200 مرکز صحی، طی سه ماه گذشته تعطیل شده است. اما به تازگی سازمان ملل متحد اعلام کرده که در ماه گذشته، با دور زدن طالبان، معاش دست‌کم ۲۳ هزار و ۵۰۰ داکتر و کارمند صحی افغانستان را پرداخت کرده است. پرداخت معاش این کارمندان، از بودجه مؤسسه Global Fund اجرا شده است. طبق گزارش رویترز، معاش این تعداد کارمند صحی ۸ میلیون دالر هزینه داشته است.

پرداخت معاش ماهوار هزاران کارمند صحی افغانستان توسط سازمان ملل

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x