صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان از اظهارات پوتین استقبال کردند

بلخی: "وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر حذف نام رهبران گروه طالبان از فهرست سیاه استقبال می‌کند".

سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان، با انتشار بیانیه‌ای از اظهارات پوتین مبنی بر احتمال خروج این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی روسیه استقبال کرد.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود گفته است که: “وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر حذف نام رهبران گروه طالبان از فهرست سیاه استقبال می‌کند”.

وی در ادامه پیامش نوشت: “همانطور که فصل جنگ به پایان رسیده است، کشورهای جهان نیز باید تغییر مثبتی در رابطه و رویکرد خود در قبال افغانستان ایجاد کنند. ما به دنبال روابط مثبت با جامعه بین‌المللی بر اساس رابطه دوسویه هستیم”.

قبلا در همین مورد “دیمیتری پسکوف”، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که روسیه با جامعه جهانی، به ویژه سازمان ملل متحد در مورد حذف طالبان از لیست سیاه سازمان‌های تروریستی هم عقیده است.

پسکوف در این باره با اشاره به سخنان پوتین گفت، از آنجایی که این تصمیم مربوط به سازمان ملل متحد است، نمی‌تواند میکانیزم و شیوه‌ای جدیدی درباره آن، در روسیه ایجاد کرد.

سخنگوی کرملین همچنین تایید کرد که روسیه به نظرات نهادهای سیاسی بین‌المللی متکی است.

پیشتر رئیس جمهور روسیه در نشست باشگاه “والدای” در سخنانی درباره احتمال به رسمیت شناختن طالبان گفته بود: “به نظر می‌رسد به این مرحله کم کم نزدیک می‌شویم”.

وی همچنین افزوده بود که موضع روسیه حرکت به این سمت است اما چنین تصمیم‌هایی باید مطابق شیوه‌ای که این گروه را به عنوان گروه تروریستی در لیست سیاه قرار داد، صورت پذیرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x