صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

صدور مجوز تردد به لاری‌های کمک‌های بشردوستانه هند به افغانستان از خاک پاکستان

فواد چودری، وزیر اطلاعات پاکستان به روزنامه «دان» گفته که اسلام‌آباد به موترهای حامل کمک‌های بشردوستانه هند برای افغانستان اجازه تردد داده شده است. به گفته چودری، تردد این لاری‌ها بدون مالیات صورت می‌گیرد.

فواد چودری، وزیر اطلاعات پاکستان به روزنامه «دان» گفته که اسلام‌آباد به موترهای حامل کمک‌های بشردوستانه هند برای افغانستان اجازه تردد داده شده است. به گفته چودری، تردد این لاری‌ها بدون مالیات صورت می‌گیرد.

پیک‌آفتاب: براساس گفته‌های وزیر اطلاعات پاکستان، لاری‌های حامل کمک‌های بشردوستانه هند برای افغانستان بدون پرداخت مالیات از مرز واگه تا تورخم می‌توانند عبور نمایند. چودری تاکید کرد که اسلام‌آباد از مقام‌های افغانستان برای ترانزیت گندم هند از طریق عطاری هیچ‌گونه مالیاتی دریافت نمی‌کند. او گفته که قرار است ۵۰ هزار تُن گندم کمک بشردوستانه هند برای مردم افغانستان با لاری‌های باربری خود این کشور از طریق پاکستان انتقال داده شود.

در همین حال ،روزنامه «دان» گزارش داده که تمام ترتیبات برای انتقال این کمک بشردوستانه گرفته شده و ادارات گمرک موظف شده‌اند که تشریفات را بدون کدام مشکل تضمین کنند. بر این اساس، قرار است ۶۰ لاری از افغانستان به مرز واگه لاهور برود و از آن‌جا به عطاری هند سفر کند که در این گمرک مقام‌های هند بوری‌های گندم را از لاری‌های خود تخلیه و در لاری‌های افغانستان بارگیری می‌کنند و سپس لاری‌های افغانی به مرز واگه پاکستان باز می‌گردند. به این ترتیب افغانستان اولین محموله گندم‌های کمکی هند را دریافت خواهد کرد.

طبق گزارش روزنامه‌ی دان، دولت هند با یک شرکت لجستیکی مستقر در افغانستان قراردادی امضا کرده است که براساس آن می‌تواند لاری‌های خالی را از طریق مرز تورخم به واگه بفرستد و این لاری‌ها، هنگام ورود به پاکستان در تورخم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

طبق گزارش‌ها، روند انتقال گندم کمک‌های بشردوستانه هند از طریق پاکستان به تاریخ ۲۲ فبروری آغاز می‌شود.

قرار بود گندم‌های کمکی هند به افغانستان مدت‌ها پیش از این به افغانستان انتقال یابد، اما مشکلات دو همسایه افغانستان باعث شده که این روند با تاخیر مواجه شود. پاکستان پیش‌تر انتقال بسته‌های کمکی هند به افغانستان را مشروط به استفاده از لاری‌های پاکستانی و پرداخت هزینه اضافی ترانزیت از سوی هند کرده بود.

سنگ‌اندازی تازه‌ی پاکستان بر سر راه کمک هند به افغانستان

پاکستان با درخواست طالبان مبنی بر انتقال گندم هند از طریق پاکستان موافقت کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x