صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شورای پناهندگان استرالیا خواستار تسهیل در پذیرش پناهجویان افغانستانی شد

شورای پناهندگان استرالیا از مشارکت دولت این کشور برای حمایت از افغانستان و پذیرش پناهجویان افغانستانی قدردانی کرده و خواهان ایجاد سهولت‌های بیش‌تر برای پذیرش پناهجویان شده است.

شورای پناهندگان استرالیا از مشارکت دولت این کشور برای حمایت از افغانستان و پذیرش پناهجویان افغانستانی قدردانی کرده و خواهان ایجاد سهولت‌های بیش‌تر برای پذیرش پناهجویان شده است.

پیک‌آفتاب: پل پاور، رئیس شورای پناهندگان استرالیا گفته است: “ناامنی مداوم در افغانستان و عدم شفافیت در مورد روند رسیدگی به ویزه، مردم را در موقعیت‌های مخاطره‌آمیزی قرار داده است. به همین ترتیب، فقدان ارتباطات باعث ایجاد استرس و اضطراب قابل توجهی برای شهروندان افغانستان مقیم استرالیا می‌شود که ناامید از آوردن خانواده خود به مکان امن هستند”. او گفته است تلاش می‌کند تا زمینه‌ بهتری برای پذیرش مهاجران داشته باشد.

این شورا در توییتی گفته است: “شورای پناهندگان استرالیا از گزارش نهایی تحقیق در مورد مشارکت این کشور در افغانستان استقبال می‌کند. ما توصیه‌ها را تایید می‌کنیم و مشتاقانه منتظر هم‌کاری با دولت در اجرای آن‌ها هستیم”.

یک کمیته پارلمانی استرالیا نیز از وزارت داخله آن کشور خواسته است که در روند پذیرش پناهجویان افغانستان سخت‌گیری نکند.

دولت استرالیا اخیراً اعلام کرد که به 16500 شهروند افغانستان طی چهار سال آینده پناهندگی خواهد داد. پیش‌ از آن استرالیا گفته بود که حدود 30 هزار شهروند افغانستان را می‌پذیرد.

شورای پناهندگان استرالیا گفته است که وزارت داخله آن کشور به خاطر بهبود فوری روندها و ارتباطات خود در رابطه با صدور ویزه برای پناهندگان افغانستان، بیش‌تر تمرکز نماید.

در همین حال؛ احمد شجاع جمال، مشاور ویژه شورای پناهندگان استرالیا خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه این کشور به افغانستان شده است.

جمال گفته است: “درخواست بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان فقط نیمی از بودجه مورد نیاز را تامین کرده است و هنوز شکاف فاحشی در کمک‌ها در افغانستان موجود است. استرالیا می‌تواند این شکاف‌ها را پُر کرده و به رفع آن کمک نماید”.

این در حالی‌ مطرح می‌شود که سازمان ملل گفته است که شمار گرسنگان در افغانستان از مرز 23 میلیون نفر گذشته است. فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان این مسئله را در سفرش به کابل بیان نمود.

فلیپو گراندی در کابل؛ سازمان ملل: شمار گرسنگان در افغانستان به ۲۳ میلیون رسید

سازمان ملل: افغانستان به نقطه برگشت ناپذیر نزدیک شده است

سازمان ملل: جامعه جهانی باید به پشتبانی خود از مردم افغانستان ادامه دهد

             
     

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x