صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شرط مسکو برای به رسمیت شناختن طالبان

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که شرط اساسی برای به رسمیت شناختن طالبان «تشکیل دولت فراگیر قومی و سیاسی در افغانستان» است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که شرط اساسی برای به رسمیت شناختن طالبان «تشکیل دولت فراگیر قومی و سیاسی در افغانستان» است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه روسیه روز گذشته ۲۴ جوزا، اعلام کرده است که چشم‌اندازی برای به رسمیت شناختن طالبان وجود دارد.

بر اساس اعلام شبکه 1 روسیه؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور افغانستان، گفته است: “دورنماهایی برای به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان از سوی روسیه وجود دارد، نخست از همه به ظهور یک دولت قومی-سیاسی فراگیر در کشور بستگی دارند.”

او در گفتگو با تلویزیون دولتی روسیه (شبکه1) در این باره گفت: “چنین چشم‌اندازهایی قطعاً وجود دارد، شرایط را هم رئیس جمهور روسیه و هم وزیر خارجه ترسیم می‌کنند. اولین گام در این مسیر، تشکیل یک دولت فراگیر قومی-سیاسی چشم‌انداز به رسمیت شناختن دولت طالبان است.”

وی هم‌چنان تصریح کرده است که معاون وزیر تجارت طالبان در آینده نزدیک به مسکو سفر خواهد کرد.

کابلوف تصریح کرد که افغانستان برای خرید برخی محصولات از روسیه درخواست کرده است و ولادیمیر پوتین نیز اجازه داده است که غلات برای افغانستان ذخیره شود.

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که روسیه در به رسمیت شناختن طالبان از امریکا و دیگر کشورها تبعیت نخواهد کرد و افزود که طالبان مایل به هم‌کاری با روسیه و کار در راستای قوانین پذیرفته شده بین‌المللی هستند.

این در حالی است که پیش‌تر وزارت خارجه طالبان نیز گفته بود که سفارت افغانستان در مسکو، به دیپلمات‌های اعزامی طالبان سپرده شده است. طالبان گفته‌اند که آن‌ها حق دارند مدیریت نمایندگی‌های سیاسی افغانستان را به دست بگیرند.

اما ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری گفته بود که در حال حاضر هر گونه صحبت درباره به رسمیت شناختن طالبان، پیش از موقع است.

زاخارووا تصریح کرده بود که تماس‌های دیپلماتیک با طالبان ضروری است و جمال غروال، دیپلمات معرفی شده طالبان را به عنوان شارژدافیر سفارت افغانستان در مسکو به رسمیت می‌شناسد. جمال ناصر غروال، شارژدافیر فعلی سفارت افغانستان در مسکو، حدود چند ماه پیش وارد روسیه شده است.

واگذاری سفارت افغانستان در مسکو به طالبان

وزارت خارجه روسیه: هنوز زود است درباره به رسمیت شناختن طالبان صحبت شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x