صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سرگردانی صدها نفر در اداره پاسپورت بامیان

مراجعه کنندگان برای دریافت پاسپورت در بامیان می‌گویند که طالبان به جای رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها، از آنان با شلاق پذیرایی می‌کنند. طالبان زنان را نیز شلاق می‌زنند و آنها را تهدید به زندان می‌کنند.

در حالی که صدها نفر در صف پاسپورت در بامیان روزگارشان را تلف می‌کنند، مسئولان اداره پاسپورت بامیان اعلام کرده‌اند که تنها به ۴۰ عریضه در روز رسیدگی خواهند کرد.

پیک‌آفتاب: مراجعه کنندگان برای دریافت پاسپورت در بامیان می‌گویند که طالبان به جای رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها، از آنان با شلاق پذیرایی می‌کنند. طالبان زنان را نیز شلاق می‌زنند و آنها را تهدید به زندان می‌کنند. یکی از مراجعه کنندگان به اداره پاسپورت بامیان می‌گوید: “طالبان ما را با شلاق می‌زنند و می‌گویند شما فاحشه‌های حکومت بیست ساله هستید.”

اداره پاسپورت بامیان مقررات جدیدی وضع کرده است، عریضه جدید نمی‌گیرد و از صدها عریضه که در روزهای اول گرفته است، تنها روزانه به 40 عریضه رسیدگی می‌کند. هم‌چنین اعلام شده که تا یک ماه دیگر عریضه جدید دریافت نخواهد شد و عریضه‌های که قبلاً به این اداره سپرده شده، اما مشکل دارد، تا یک ماه دیگر عریضه مجدد از صاحبان آن را دریافت نخواهند کرد.

کنترل شدید همراه با خشونت باعث شده که از این رفتارهای غیرانسانی طالبان گزارشی نیز تهیه نشود، طالبان مانع پوشش رسانه‌ای رفتار افرادشان در ریاست پاسپورت بامیان می‌شوند. یک خبرنگار در ولایت بامیان می‌گوید: “زمانی که می‌خواستم از رفتار خشونت‌آمیز طالبان با زنان با گوشی‌ام ویدیو و عکس بگیرم، طالبان تهدید کردند و گفتند گوشی‌ات را میده می‌کنیم، هر روز خدا خانم‌ها را شلاق می‌زنند، کسی جرأت گرفتن عکس و ویدیو ندارد. چند تای‌شان در بالای بام بالا میشه نظارت می‌کنه که عکس و ویدیو نگیرند.”

رفتار خشونت‌آمیز و عدم رسیدگی به درخواست‌های مراجعه کنندگان برای دریافت پاسپورت از ولایات مختلف گزارش شده است.

تجمع صدها نفر در ریاست پاسپورت کابل/ طالبان با خشونت شهروندان را متفرق کردند

هجوم گسترده شهروندان برای دریافت پاسپورت در پروان

از غزنی نیز گزارش شده که افراد طالبان ضمن فحاشی به مراجعه کنندگان، به لت‌وکوب آنان می‌پردازند. روند رسیدگی به درخواست‌های شهروندان نیز به کندی صورت می‌گیرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x