صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: طالبان به تبعیض علیه شهروندان افغانستان پایان دهد

سازمان ملل هم‌زمان با روز جهانی حقوق بشر، خواهان تامین برابری در افغانستان شده است. این سازمان از طالبان خواسته که رفع تبعیض به‌خصوص علیه زنان را در عمل پیاده کند.

سازمان ملل هم‌زمان با روز جهانی حقوق بشر، خواهان تامین برابری در افغانستان شده است. این سازمان از طالبان خواسته که رفع تبعیض به‌خصوص علیه زنان را در عمل پیاده کند.

پیک‌آفتاب: دیبورا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در توییتی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر خواهان رفع تبعیض از شهروندان افغانستان و به‌خصوص زنان شده است. خانم لاینز گفته که طالبان باید اصل برابری بین شهروندان کشور را در عمل به واقعیت تبدیل کند. نماینده ویژه سازمان ملل خواهان بازگشت فوری دختران به مکتب شده است.

دیبورا لاینز نوشته است: “طالبان اصول برابری و عدم تبعیض را به واقعیتی روزمره تبدیل کنند. تضییع حقوق افغانستانی‌ها، به ویژه زنان، باید با دخترانی که در اولین زمان به مکتب باز می‌گردند، رسیدگی شود.”

افغانستان پس از تسلط طالبان با چالش‌های جدی در زمینه حقوق بشری مواجه بوده است. گزارش‌های زیادی در مورد نقض حقوق بشر شهروندان افغانستان، بخصوص زنان منتشر شده است. طالبان به صورت عملی از بازگشت دختران به مکاتب و دانشگاه‌ها و نیز زنان به محل کار جلوگیری کرده‌اند. این سیاست طالبان اعتراضات زیادی به همراه داشته است.

طالبان و زنان؛ اثرات و پیامدهای سیاست محرومیت زنان از آموزش

خانه‌نشینی زنان؛ افغانستان بیش از 21 درصد نیروی کار فعال خود را از دست داده

گزارش‌های نیز وجود دارد که طالبان منسوبین نیروهای امنیتی پیشین و نیز اعضای حکومت پیشین را تحت تعقیب قرار داده و کشته است.

دیده‌بان حقوق بشر: حملات شبانه‌ی طالبان وحشتناک است

هر چند طالبان این گزارش‌ها را رد کرده و گفته‌اند که برای انجام تحقیقات مستقل در این زمینه آماده است همکاری کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x