صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: حمله به نهادی صحی نقض حقوق‌بشر است، طالبان باید پاسخگو باشند

حمله انتحاری روز گذشته بر شفاخانه 400 بستر کابل، واکنش‌های گسترده نهادها، سازمان‌ها و سیاست‌مداران را به همراه داشته است. نمایندگی سازمان ملل در کابل، این حمله را نقض حقوق بشر خوانده و گفته که طالبان باید در مورد تامین امنیت شهروندان پاسخگو باشند. پیک‌آفتاب: حمله روز گذشته که گفته می‌شود توسط گروهی از مهاجمین […]

حمله انتحاری روز گذشته بر شفاخانه 400 بستر کابل، واکنش‌های گسترده نهادها، سازمان‌ها و سیاست‌مداران را به همراه داشته است. نمایندگی سازمان ملل در کابل، این حمله را نقض حقوق بشر خوانده و گفته که طالبان باید در مورد تامین امنیت شهروندان پاسخگو باشند.

پیک‌آفتاب: حمله روز گذشته که گفته می‌شود توسط گروهی از مهاجمین انتحاری داعشی انجام شد، بیش از 40 کشته و 80 زخمی برجای گذاشت. دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل، این حمله را «هولناک» توصیف کرده و گفته است: «حملاتی که پرسونل صحی و غیرنظامیانی را که به دنبال درمان هستند هدف قرار می‌دهند، نقض حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین المللی است.»

یوناما ضمن تقبیح این حمله افزوده که طالبان باید در قبال تامین امنیت شهروندان پاسخگو باشند.

نمایندگی سازمان صحی جهان (WHO) در افغانستان نیز با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان حمله دیروز بر شفاخانه ۴۰۰ بستر، در توییتی گفته که مراکز صحی و درمانی نباید هدف حملات قرار بگیرند. این سازمان در حساب توییتر خود نوشته است: «امکانات و زیرساخت‌های صحی هدف نیستند.»

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان هم این حمله را جنایت ضد بشری خوانده و تقبیح کرده است. آقای کرزی در توییتی گفته است: «این حمله، جنایت ضد بشری و ادامه‌ی دسایس علیه افغانستان است.» رییس جمهوری پیشین افغانستان گفته که برای نجات کشور از این دسایس، نیاز به درک درست حالات و تقویت هرچه بیشتر اتحاد و اتفاق ملی است.

عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی هم گفته است که شفاخانه‌ها و اماکن عمومی باید از هرگونه حمله مصؤون باشد.

مسئولیت حمله دیروز به شفاخانه 400 بستر را گروه داعش به عهده گرفته است. این گروه اخیرا مسئولیت چندین حمله مرگبار از جمله حملات به مساجد شیعیان هزاره در ولایات قندهار و قندز را نیز به عهده گرفته است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز شب گذشته در بیانیه‌ای، این حمله را کار داعش خواند و از مهاجمین به «فتنه‌گران داعشی» تعبیر کرد.

پایان حمله انتحاری به شفاخانه 400 بستر کابل + ویدیو

طالبان: حمله‌ی داعش به شفاخانه ۴۰۰ بستر کابل، ناکام شد

ده‌ها شهید و زخمی در حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندهار

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x