صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ده‌ها شهید و زخمی در حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندهار

گزارش‌ها از قندهار، حاکی است که در نتیجه یک انفجار تروریستی در یک مسجد شیعیان در این ولایت، دست‌کم ۵۰ نمازگزار شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند. این حمله تروریستی در مسجد “امام بارگاه” در شهر قندهار رخ داده است. پیک‌آفتاب: منابع صحی می‌گویند که زخمی‌های این رویداد به شفاخانه میروس منتقل شده‌اند […]

گزارش‌ها از قندهار، حاکی است که در نتیجه یک انفجار تروریستی در یک مسجد شیعیان در این ولایت، دست‌کم ۵۰ نمازگزار شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند. این حمله تروریستی در مسجد “امام بارگاه” در شهر قندهار رخ داده است.

پیک‌آفتاب: منابع صحی می‌گویند که زخمی‌های این رویداد به شفاخانه میروس منتقل شده‌اند و وضعیت اکثر زخمی‌ها وخیم می‌باشد.

سخنگوی وزارت داخله طالبان گفته که برای تحقیقات بیشتر این رویداد، نیروی ویژه به محل اعزام شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در توییتی این حمله را “جنایت بزرگ” خوانده و گفته که عاملان آن مطابق “شریعت” مجازات خواهند شد.

آقای مجاهد در حساب توییتر خود نوشته است: “امارت اسلامی نیروهای امنیتی را وادار می کند تا عاملان این‌گونه حوادث را در اسرع وقت پیدا کنند و به پنجه “شریعت” بسپارند.”

یکی از شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفته که او صدای سه انفجار را از ورودی اصلی مسجد، جایی که نمازگزاران در حال وضو بوده‌اند، شنیده است. هنگام انفجار، این مسجد پر از نمازگزاران بوده است.

تاکنون مسئولیت این انفجار را گروهی به عهده نگرفته است.

هفته گذشته نیز در نتیجه حمله تروریستی به مسجد شیعیان در ولایت قندوز دست‌کم ۵۰ نمازگزار شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

انفجار مرگبار قندز/ ۱۱۰ شهید و ۱۳۰ زخمی تاکنون

در حدود دو ماهی که گروه طالبان قدرت را در کابل به دست گرفته‌ است، این چندمین حمله خونین انتحاری است که در افغانستان رخ می‌دهد.

این حملات، موجی از انتقادات را متوجه طالبان کرده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و تحلیل‌گران، طالبان را در امر تامین امنیت شهرواندان ناتوان می‌دانند‌.

بررسی حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندز

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x