صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زیلاند نو پروژه دومیلیون دالری سازمان ملل در افغانستان را تمویل می‌کند

سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل (FAO) می‌گوید که زیلاند نو به ارزش دو میلیون دالر، یک پروژه جدید این سازمان را در افغانستان تمویل می‌کند.

سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل (FAO) می‌گوید که زیلاند نو به ارزش دو میلیون دالر، یک پروژه جدید این سازمان را در افغانستان تمویل می‌کند.

پیک‌آفتاب: بر اساس این پروژه ، کمک‌های بشردوستانه در قالب تخم‌های بذری اصلاح‌شده، کود کیمیاوی، آموزش و هم‌چنین پول نقد برای 94500 خانواده روستایی آسیب‌پذیر در ولایت‌های قندز، ننگرهار، پروان و میدان‌وردک توزیع و فراهم خواهد شد.

ریچارد ترنچارد، نماینده سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل در اعلامیه‌ای گفته است که از اولین کمک زیلاند نو به برنامه اضطراری و توان‌مندسازی این سازمان در این زمان حساس برای افغانستان استقبال می‌کند.

او گفته است: “دهقانان برای کشت در اوایل بهار نیاز به تخم بذری با کیفیت دارند و امسال با این کمک برداشت خود را تضمین می‌کنند. حمایت زیلاند نو به تحقق این امر کمک خواهد کرد”.

در این اعلامیه که عصر یک‌شنبه 3 اپریل، نشر شد، به نقل از یک سخنگوی دولت زیلاند نو آمده است: “به دنبال کمک‌های بشردوستانه اخیر ما در افغانستان، زیلاند نو خوشحال است که از طرح‌های سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل برای کمک به مردم روستایی افغانستان برای تولید غذا، تغذیه و خودکفایی مردم حمایت می‌کند”.

قرار است که از این پول برای 94 هزار خانواده دهقان آسیب‌پذیر در شمال‌شرق افغانستان، بسته‌های کشت بهاری و تابستانی فراهم شود. سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل گفته است که هر بسته (تخم بذری، کود و آموزش) 157 دالر ارزش دارد که می‌تواند به اندازه کافی غذای اصلی مورد نیاز یک خانواده را برای یک سال تولید کند.

این سازمان گفته است: “157 دالر امریکایی کمتر از یک چهارم هزینه خرید همین مقدار غلات در بازار محلی است که کشاورزان آسیب‎پذیر بدون درآمد قادر به پرداخت آن نمی‌باشند”.

علاوه بر این، قرار است که سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل از طریق این برنامه، برای 42 هزار نفر روستایی برای 20 روز کار فراهم کند تا زیربناهای حیاتی آب‌یاری در مقیاس کوچک را در محلات‌شان بسازند و یا هم بازسازی کنند.

سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل گفته است که 3500 نفر هم به گونه نقدی بدون قید و شرط کمک می‌شوند تا فوری‌ترین غذا و نیازهای اولیه‌شان را تامین کنند.

این سازمان تصریح کرده است: “این کمک ویژه به آسیب‌پذیرترین گروه‌هایی که نمی‌توانند برای فعالیت‌های کاری پول نقد داشته باشند، مانند خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها افراد معلول، زنان باردار، بیوه‌ها یا سال‌مندان هستند، کمک می‌کند”.

از سوی دیگر، این سازمان در نظر دارد که برای هر خانواده، معادل صد دالر امریکایی، پول افغانی کمک کند. این کمک‌ها در حالی است که بر اساس آمار سازمان سازمان ملل، حدود 95 درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند و نه میلیون تن نیز در معرض خطر قحطی هستند.

این در حالی است که پیش‌تر مدیر برنامه توسعه‌ای سازمان ملل در سفرش به کابل گفت که با توجه به افزایش بحران اقتصادی در افغانستان، جامعه جهانی باید به حمایت از این کشور ادامه دهد.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل: جامعه جهانی باید به حمایت از افغانستان ادامه دهد

سازمان ملل: جامعه جهانی باید به پشتبانی خود از مردم افغانستان ادامه دهد

فلیپو گراندی در کابل؛ سازمان ملل: شمار گرسنگان در افغانستان به ۲۳ میلیون رسید

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x