صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زنان در پروان: اعلامیه‌های طالبان به “مو، رو و صورت” زنان گره خورده است

شماری از زنان و دختران در پروان، به وضع محدودیت‌های تازه علیه زنان واکنش نشان دادند. آنان می‌گویند: تمامی اعلامیه‌های طالبان به «مو، رو و صورت» زنان گره خورده است.

شماری از زنان و دختران در پروان، به وضع محدودیت‌های تازه علیه زنان واکنش نشان دادند. آنان می‌گویند: تمامی اعلامیه‌های طالبان به «مو، رو و صورت» زنان گره خورده است.

پیک‌آفتاب: “زنان افغانستان زندانیان جهان”، “تحصیل، کار و آزادی، راه به سوی آبادی”، “زن هستم، معصوم هستم” و “حاضر هستم در روشنایی بمیرم، اما در جهل زندگی نکنم” شعارهایی است که امروز سه شنبه 14 جدی، زنان در پروان و در اعتراض به سیاست‌های طالبان ابراز داشتند.

این زنان ضمن برگزاری تجمع اعتراضی گفتند که زنان و دختران افغانستان قربانی اصلی تغییر نظام هستند. آنان تاکید می‌کنند که با روی کار آمدن امارت اسلامی، از آموزش، کار، آزادی، مشارکت سیاسی و سایر حقوق شان باز مانده‌اند.

آنان که خود را «زنان خودجوش ولایت پروان» معرفی می‌کنند، از امارت اسلامی می‌خواهند صدای زنان را خاموش نسازد.

زنان پروانی تاکید می‌کنند که “ما خانم‌ها و دختران پروان خاموشی نپذیرفته‌ایم و در کنار دختران و خانم‌های کابل، لب گشودیم، صدا بلند کردیم و سینه سپر کردیم در مقابل گروهی که مشکل اساسی‌شان ما شدیم . آنان هم‌چنین از سخت‌گیری‌های تازه طالبان در برابر زنان انتقاد می‌کنند و می‌گویند: “اعلامیه‌های امارت اسلامی گِره خورده به مو، رو و صورت ما”، این در حالیست که ما زیر خط قرمز فقر قرار داریم.

زنان معترض پروانی از جامعه جهانی هم خواستند که به صدای زنان گوش دهند و امارت اسلامی را به رسمیت نشناسند.

             
     

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x