صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: امریکا به دنبال ایجاد قحطی در سوریه است

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل در سخنانی از تحریم‌های امریکا علیه سوریه و معافیت شمال این کشور از این تحریم‌ها انتقاد کرد.

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل در سخنانی از تحریم‌های امریکا علیه سوریه و معافیت شمال این کشور از این تحریم‌ها انتقاد کرد.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری روسیه تودی (Russia Today)، با نشر گزارشی به نقل از دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل گفته است که امریکا به دنبال ثبات نه، بلکه به دنبال قحطی در سوریه است.

در بخشی از این گزارش چنین آمده است: “مجوز صادر شده توسط وزارت خزانه‌داری امریکا که اجازه سرمایه‌گذاری در شمال سوریه را می‌دهد، در واقع به معنای مشروعیت‌بخشی به سرقت گندم سوریه توسط واشنگتن از منطقه شرق فرات است”.

این دیپلمات روسی بر غیرقانونی بودن تحریم‌های امریکا و اروپا علیه سوریه تاکید کرده و امریکا را مسئول ایجاد قحطی در این کشور دانسته است.

پولیانسکی عمل‌کرد سازمان ملل را نیز زیر پرسش برده و گفته است: “سازمان ملل هم‌چنان درصدد است تا موضوع تاثیر مخرب تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده بر اقتصاد سوریه را نادیده بگیرد. در نتیجه مردم عادی سوریه گروگان گرفته شده‌اند و نه تنها از دست‌رسی به منابع نفتی خود محروم شده‌اند، بلکه توانایی بهره‌برداری از مزارع خود را ندارند؛ مزارعی که قبلاً نیاز کل منطقه را تامین می‌کرد”.

این دیپلمات روسی نسبت به این‌که رهبری سازمان ملل تا این لحظه واکنش درخوری به این مسئله نداشته، ابراز تاسف کرده است.

در بخش دیگر گزارش چنین تصریح شده است: “واشنگتن که سوریه را اشغال کرده است، مدت‌هاست که درصدد ایجاد قحطی در کشوری است که در گذشته از نظر غذایی خودکفا بوده است”.

پولیانسکی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال و شمال‌شرق این کشور تاکید کرد که روسیه دلیلی برای صدور مجوز سازمان ملل در ماه جون به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به این مناطق بدون رضایت دمشق نمی‌بیند. وی افزوده که این اقدام حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن‌را نقض می‌کند.

این در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری دولتی سوریه به تازگی از حمله موشکی اسرائیل به جنوب دمشق، پایتخت این کشور خبر داده و گفته است در این حمله سه نفر کشته شدند. خبرگزاری سانا گفته است اسرائیل با موشک‌های زمین به زمین به نقاطی در جنوب دمشق حمله کرده و خساراتی به بار آورده است. از سوی دیگر، یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری دولتی این کشور گفته است که سامانه دفاع هوایی سوریه با “موشک‌های متجاوز” مقابله کرد و “اکثر آن‌ها را ساقط نمود”. این منبع گفته است “این موشک‌ها از ارتفاعات جولان” پرتاب شده‌اند.

حمله هوایی اسرائیل به ولایت حماه در سوریه

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x