صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رهبر منطقه لوهانسک برای الحاق به روسیه همه‌‎پرسی برگزار می‌کند

لئونید پاسچنیک، رهبر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین می‌گوید، آن‌ها یک همه‌پرسی را درباره الحاق به روسیه در نظر دارند.

لئونید پاسچنیک، رهبر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین می‌گوید، آن‌ها یک همه‌پرسی را درباره الحاق به روسیه در نظر دارند.

پیک‌آفتاب: برگزاری همه‌پرسی در منطقه لوهانسک ممکن است که تنش میان غرب و روسیه را هم‌چنان افزایش دهد و اکنون این منطقه به دست جدایی‌طلبان طرف‌دار روسیه اداره می‌شود.

خبرگزاری تاس به نقل از سخنان روز یک‌شنبه 27 مارچ، لئونید پاسچنیک، رهبر جدایی‌طالبان لوهانسک می‌گوید که به نظر او همه‌پرسی را در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، مسکو هم بر سر منفعت و نواقص این همه‌پرسی بحث خواهد کرد، اما وزارت خارجه اوکراین می‌گوید، چنین همه‌پرسی در لوهانسک رسمیت نخواهد داشت.

از سوی دیگر؛ اولگ نیکو لینکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در اعلامیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده، گفته است که روسیه از تضعیف حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین دست بر نمی‌دارد و در منطقه‌ای که به طور موقت اشغال شده، همه‌پرسی‌های جعلی را راه می‌اندازد که از لحاظ قانونی اعتبار نداشته و نتیجه آن هم قانونی نیست.

او اما گفته است که روسیه با راه‌اندازی همه‌پرسی به واکنش جدی جامعه بین‌المللی روبه‌رو و بیش‌تر از این منزوی خواهد شد.

از جانب دیگر؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این‌که امر عملیات ویژه به اوکراین را در 24 فبروری صادر کند، استقلال مناطق لوهانسک و دونتسک تحت حاکمیت جدایی‌طالبان را اعلام کرد و آن‌را به رسمیت شناخت.

رئیس جمهور پوتین از زمان الحاق شبه جزیره کریمیه اوکراین به خاک‌اش در سال 2014 میلادی؛ سلاح، پول و نیرو را در اختیار جدایی‌طالبان در مناطق دونتسک و لوهانسک قرار داده است. او در ضمن، به دنبال دست‌یابی به توافق با اتحادیه اروپا و ناتو بود تا از عضویت اوکراین به این اتحادیه جلوگیری کند.

این در حالی مطرح می‌شود که کیریلو بودانف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین هشدار داد که روسیه قصد دارد اوکراین را تجزیه کند. در پی این هشدار، رئیس ‌جمهور این کشور روز یک‌شنبه ۲۷ مارچ، اعلام آمادگی کرد که در صورت دریافت تضمین امنیتی، کشورش آماده است به عنوان بخشی از توافق صلح با روسیه، “موضع بی‌طرفانه” اتخاذ نماید.

روسیه به دنبال تقسیم اوکراین؛ زلنسکی: آماده بررسی بی‌طرفانه هستیم

بریتانیا: اگر پوتین از جنگ دست بکشد، تحریم‌ها بر تاجران روسی رفع خواهند شد

کشته شدن 12 خبرنگار در جریان تهاجم روسیه به اوکراین

سازمان ملل: در حملات روسیه به اوکراین، قوانین بین‌المللی حقوق بشر نقض شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x