صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس جمهور چچن وارد ماریوپل شد

رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن به شهر ماریوپل، جایی که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد، سفر کرده است.

رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن به شهر ماریوپل، جایی که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد، سفر کرده است.

پیک‌آفتاب: احمد دودایف، وزیر سیاست ملی، روابط خارجی، مطبوعات و اطلاعات جمهوری چچن گفته است که رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن، وارد ماریوپل شده است، جایی‌که درگیری‌های شدید بین نیروهای روسی و اوکراینی جریان دارد.

خبرها می‌رساند که در روزهای نزدیک ماریوپل، محل اصلی درگیری خواهد بود و برخی منابع نیز گفته‌اند که قرار است در روزهای آینده این شهر تصرف و از وجود ناسیونالیست‌ها و نازی‌ها پاک‌سازی شود.

از جانب دیگر، رمضان احمدوویچ قدیروف به همین دلیل و برای برای بلند بردن روحیه عساکر به ماریوپل آمده است.

دودایف تصریح کرده که قدیروف قصد دارد در روزهای آینده استراتیژی اقدامات بعدی را برای آزادسازی شهر نهایی کند.

وزیر سیاست ملی چچن؛ رمضان قدیروف، رئیس چچن را “ژنرال رزمی واستراتیژیست” خوانده که شخصاً در تعداد زیادی از درگیری‌ها شرکت کرده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر کیریلو بودانف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین هشدار داده بود که روسیه قصد دارد اوکراین را تجزیه کند. در پی این هشدار، رئیس ‌جمهور این کشور روز یک‌شنبه ۲۷ مارچ، اعلام آمادگی کرد که در صورت دریافت تضمین امنیتی، کشورش آماده است به عنوان بخشی از توافق صلح با روسیه، “موضع بی‌طرفانه” اتخاذ نماید. رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفته بود که روسیه قصد دارد این کشور را مانند کوریای شمالی و جنوبی به دو بخش تقسیم کند و افزود که جنگ چریکی “تمام عیار” برای جلوگیری از این اقدام به راه خواهد افتاد.

روسیه به دنبال تقسیم اوکراین؛ زلنسکی: آماده بررسی بی‌طرفانه هستیم

پیش‌تر به تاریخ 28 مارچ، قدیروف گفته بود که نظامیان روسی به جنگ در بخش مسکونی ماریوپل ادامه می‌دهند. با این حال، او ویدئویی از نبردها را منتشر کرد و ابراز اطمینان کرد که “تا آزادسازی کامل ماریوپل از چنگ «باندرا» وقت کمی مانده است.”

در همین حال؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در توییتی گفته که جنگ باید در اوکراین خاتمه یابد. او گفته است که راه‌حل این بحران انسانی، بشردوستانه نیست بلکه سیاسی است.

از سوی دیگر؛ دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتی نگاشته است: “من از همه کشورها می‌خواهم که استفاده از نماد “Z” را به عنوان راهی برای حمایت علنی از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین جرم‌انگاری کنند. “Z” به معنای جنایات جنگی روسیه، شهرهای بمباران شده و هزاران اوکراینی کشته شده است. حمایت عمومی از این وحشی‌گری باید ممنوع باشد”.

این در حالی است که لئونید پاسچنیک، رهبر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین گفته بود که آن‌ها یک همه‌پرسی را درباره الحاق به روسیه در نظر دارند.

رهبر منطقه لوهانسک برای الحاق به روسیه همه‌‎پرسی برگزار می‌کند

بریتانیا: اگر پوتین از جنگ دست بکشد، تحریم‌ها بر تاجران روسی رفع خواهند شد

کشته شدن 12 خبرنگار در جریان تهاجم روسیه به اوکراین

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x