صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیسی: برای رفع کسر بودجه اموال و امکانات دولتی فروخته شود

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دستور داد که جهت رفع کسری بودجه امکانات و اموال دولتی فروخته شود.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دستور داد که جهت رفع کسری بودجه امکانات و اموال دولتی فروخته شود.

پیک‌آفتاب: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ایران خواستار فروش اموال دولتی برای رفع کسری بودجه شد. او در این نشست گفت: “تمام وزرا و رؤسای اداره‌ها، سازمان‌ها و ولایات برای مولدسازی دارایی‌ها و واگذاری اموال مازاد دولت جهت جبران کسری بودجه سال جاری با جدیت و بدون کوچک‌ترین وقفه اقدام نمایند. کسری بودجه باید از این طریق جبران شود. کوتاهی در واگذاری اموال مازاد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.”

پیشنهاد فروش امکانات و اموال دولتی به دلیل کسری هنگفت بودجه از سوی احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد ایران مطرح شده است. خاندوزی، فروش دارایی‌های دولتی را “کم هزینه ترین روش تامین بودجه” دانسته است. او افزوده است که دولت به دلیل تحریم‌های شدید با کسری بودجه هنگفت مواجه است و در شرایط فعلی یکی از راه‌حل‌ها برای جبران این مسئله فروش امکانات و اموال دولتی است.

خاندوزی، وزیر اقتصاد ایران، فروش اموال و امکانات دولتی را در شرایط کنونی یک “راه‌حل” دانسته و می‌گوید که هنوز فهرست روشنی از اموال دولتی اعم از مازاد و غیرمازاد فعلاً در دست نیست. وزیر اقتصاد اما می‌افزاید که تاکنون هیچ متولی معینی برای فروش و واگذاری اموال دولتی در نظر گرفته نشده است.

وزارت اقتصاد ایران، کسری بودجه سال جاری را حدود 400 هزار میلیارد تومان برآورده کرده است؛ طوریکه دولت ابراهیم رئیسی، باید بدهی 838 هزار ملیارد تومان دولت روحانی را نیز بپردازد.

ایسنا، خبرگزاری رسمی ایران گزارش داده که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران هفته گذشته اعتراف کرده که در این وضعیت ناچار است که هر ماه ده هزار میلیارد تومان قرض دولت روحانی را نیز بپردازد.

این در حالی مطرح می‌شود که ایران به دلیل تحریم‌های پیوسته اقتصادی با رکود بی‌پیشینه اقتصادی مواجه است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x