صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دومین قطار کمک‌های بشردوستانه ترکیه وارد افغانستان شد

رسانه‌ آناتولی ترکیه گزارش داده که دومین «قطار کمک‌های بشردوستانه» این کشور با ۹۲۰ تُن کمک بشردوستانه وارد هرات شده است.

رسانه‌ آناتولی ترکیه گزارش داده که دومین «قطار کمک‌های بشردوستانه» این کشور با ۹۲۰ تُن کمک بشردوستانه وارد هرات شده است.

پیک‌آفتاب: بورهان آسلان، رئیس گروه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی سازمان حوادث‌ غیرمترقبه ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی این کشور گفته است که دومین قطار کمک‌های بشردوستانه ترکیه، 11 فبروری از انقره حرکت کرده بود و امروز پنج‌شنبه 5 حوت، با عبور از گذرگاه تورغندی در مرز ترکمنستان، وارد خاک افغانستان شده است. این محموله کمک‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی، پوشاک، کمپل، لوازم صحی و ضدعفونی کننده است.

آسلان افزوده است که این کمک‌های بشردوستانه در هرات بسته‌بندی شده و بین نیازمندان در ۳۴ ولایت توزیع خواهد شد. این کمک‌ها، با هم‌آهنگی سازمان حوادث‌ غیرمترقبه ترکیه «آفاد» و حمایت ۱۶ سازمان خیریه این کشور جمع‌آوری شده است.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که با روی کار آمدن طالبان، کمک‌های خارجی برای افغانستان قطع گردید. قطع کمک‌های خارجی و وضع محدودیت‌های مالی باعث گسترش فقر و گرسنگی در کشور گردید.

طبق گزارش‌های جامعه جهانی و سازمان جهانی غذا، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و هم‌چنین بیش از نیمی از جمعیت کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.

سازمان ملل: مردم افغانستان غذا برای خوردن ندارند

افغانستان در انتظار بحران شدیدغذایی/ شمارش معکوس برای یک فاجعه آغاز شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x