صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

در پی تظاهرات ضد جنگ در روسیه، 800 معترض بازداشت شد

پولیس روسیه روز گذشته 13 مارچ، اعلام کرد که بیش از 800 تن را در سراسر روسیه بازداشت کرده‌اند و این شهروندان در پی تهاجم نظامی مسکو به اوکراین تظاهرات کرده بودند.

پولیس روسیه روز گذشته 13 مارچ، اعلام کرد که بیش از 800 تن را در سراسر روسیه بازداشت کرده‌اند و این شهروندان در پی تهاجم نظامی مسکو به اوکراین تظاهرات کرده بودند.

پیک‌آفتاب: نهاد OVD-Info که بازداشت‌ها در جریان تظاهرات را نظارت می‌کند گفته است که پولیس روسیه روز گذشته، 817 معترض را در 37 شهر این کشور بازداشت کرده است.

از جانب دیگر، فرانس‌پرس در گزارشی گفته است که مسکو شاهد بازداشت ده‌ها تن، به شمول چندین خبرنگار بوده است.

در همین حال، نیروهای امنیتی در مسکو گفته‌اند که آنان در حدود 300 تن را به دلیل اخلال نظم عامه بازداشت کرده‌اند و پولیس این شهر، جاده مرکزی نیوسکی را با موتر‌های آب‌پاش مسدود ساخته است.

یکی از این معترضان که کلاه زردرنگ و جمپر آبی به رنگ پرچم اوکراین پوشیده بود به رسانه‌ها گفت که با پوشیدن این رنگ، در واقع مخالفت‌‌اش را با تهاجم روسیه به اوکراین اظهار می‌کند. این معترض گفت که برخی از همصنفی‌هایش بازداشت و شماری دیگر از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند. این در حالی است که هفته گذشته، پولیس روسیه بیش از 5000 اعتراض کننده را در سراسر این کشور بازداشت کرده بود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر رئیس جمهور روسیه تاکید کرده بود که سربازان خدمتی در عملیات ویژه در اوکراین اشتراک نخواهند داشت و ماموریت‌ها توسط نظامیان حرفه‌ای پیش‌برده می‌شوند.

پوتین: عملیات ما در اوکراین توسط نظامیان حرفه‌ای انجام می‌شود

حمله موشکی روسیه به پایگاه نظامی اوکراین؛ وزیر خارجه قطر به مسکو می‌رود

توصیه اسرائیل به اوکراین: پیشنهادات روسیه برای پایان جنگ را بپذیرید

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x