صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

در نتیجه تیراندازی در کانادا، سه تن جان باختند

پولیس کانادا روز گذشته 25 جولای، اعلام کرد که در نتیجه یک سلسله تیراندازی در ولایت برتیش کولمبیا، سه تن به شمول مهاجم مسلح مظنون کشته شدند.

پولیس کانادا روز گذشته 25 جولای، اعلام کرد که در نتیجه یک سلسله تیراندازی در ولایت برتیش کولمبیا، سه تن به شمول مهاجم مسلح مظنون کشته شدند.

پیک‌آفتاب: پولیس گفته است که این تیراندازی صبح دوشنبه به وقت محلی در شهرک لنگلی واقع در منطقه ونکوور رخ داد. به گفته پولیس، در این تیراندازی دو تن در محل رویداد جان باختند و دو تن دیگر به شمول یک زن و یک مرد زخمی شدند و وضعیت صحی زن، وخیم گزارش شده است.

به گفته پولیس، اعتقاد بر این است که مهاجم مظنون به تنهایی این تیراندازی را انجام داده است. پولیس گفته است زمانی‌که محل مهاجم را پیدا کرد، مهاجم مظنون زخمی بود و در اثر فیر پولیس، وی نیز کشته شد.

به گفته پولیس، تیراندازی صبح دوشنبه، دست‌کم در پنج منطقه در شهرک لنگلی رخ داد. مقام‌های امنیتی از مردم منطقه خواستند تا خود را از چندین ساحه دور نگه‌دارند.

تا حال هویت مهاجم مظنون و قربانیان این تیراندازی مشخص نشده است، اما پولیس گفته است که مهاجم مظنون یک مرد سفید پوست بوده است.

تیراندازی دسته‌جمعی در کانادا، نسبت به ایالات متحده به مراتب کم‌تر است، زیرا قوانین کانادا نسبت در مورد حمل اسلحه نسبت به امریکا سختگیرانه‌تر است. با آن هم شهروندان کانادایی براساس قانون، حق حمل سلاح را دارند، مشروط بر این‌که جواز آن‌را داشته باشند.

یکی از بدترین تیراندازی دسته جمعی کانادا در سال 2020، زمانی رخ داد که یک مرد مسلح با یک موتر جعلی پولیس مجموعاً 22 تن را کشت. از این جمله، 13 تن به ضرب گلوله کشته شدند.

مقامات در کانادا روز 28 جون، نیز گفته بودند که در جریان تیراندازی در بیرون یک بانک در شهر سانیج در برتیش کولمبیا، دو دزد مظنون کشته و شش افسر پولیس زخمی شدند.

این در حالی مطرح می‌شود که پاپ فرانسیس روز یک‌شنبه 17 جولای، سفر تاریخی خود به کانادا را آغاز کرد تا از مردم بومی این کشور به خاطر سوءاستفاده مبلغان مذهبی در مدارس شبانه‌روزی عذرخواهی کند، سفری که از آن گامی مهم در راستای تلاش‌های کلیسای کاتولیک برای آشتی با جوامع بومی، توصیف شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x