صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درخواست کمک 115 میلیون دالری سازمان ملل برای کشاورزان افغانستان

اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) خواهان کمک 115 میلیون دالر شد تا از طریق آن به نیازهای دهقانان افغانستانی در زمستان پیشرو و بهار سال آینده رسیدگی شود. پیک‌آفتاب: اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل روز گذشته 28 عقرب، با نشر بیانیه‌ای گفته است که این اداره به 115 میلیون دالر نیاز […]

اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) خواهان کمک 115 میلیون دالر شد تا از طریق آن به نیازهای دهقانان افغانستانی در زمستان پیشرو و بهار سال آینده رسیدگی شود.

پیک‌آفتاب: اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل روز گذشته 28 عقرب، با نشر بیانیه‌ای گفته است که این اداره به 115 میلیون دالر نیاز دارد تا از طریق آن به نیازهای دهقانان افغانستان در زمستان پیشرو و بهار سال آینده رسیدگی کند. این اداره گفته است که در صورت دسترسی به این کمک، یک پنجم آن را به طور مستقیم در اختیار زنانی قرار می‌دهد که در گوشه و کنار افغانستان مصروف کشاورزی هستند و مایحتاج زندگی‌شان را از طریق زراعت برآورده می‌سازند.

مسئولان اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل می‌گویند که بسته کمکی ۱۱۵ دالری برای زراعت، می‌تواند خانواده‌های افغانستانی را کمک کند تا غلات مورد نیاز یک سال‌شان را به دست آورند.

براساس معلومات این نهاد، هم اکنون سالانه یک هزار و 80 دالر لازم است تا یک خانواده متوسط بتواند حداقل نیازهای غذایی‌اش را در افغانستان تامین کند. این نهاد هم اکنون بسته‌های کمکی برای کشت گندم را در فصل زمستان برای دهقانان افغانستان در 31 ولایت توزیع می‌کند.

مسئولان اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل به این باورند که کشاورزان افغانستان هم اکنون برای خشک‌سالی سال آینده میلادی آمادگی می‌گیرند و ادامه این وضعیت، خطر قحطی جدی را در سالهای 2021 و 2022 میلادی به وجود خواهند آورد.

ریچارد ترنچارد، نماینده اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل در افغانستان که به تازگی به ولسوالی زنده‌جان هرات رفته چنین می‌گوید: “بررسی‌های تازه‌ای ما نشان می‌دهد که کشاورزان افغانستانی افزون بر کمک غذایی که برنامه جهانی غذا «WFP» ارایه می‌کند، به پول نقد نیز نیاز دارند تا از طریق آن نیازهای اولیه‌شان را تامین نمایند”.

این در حالی است که بر اساس ارزیابی‌های جدید سازمان ملل، حداقل ۲۳ میلیون نفر یا ۵۵ درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران فزاینده غذایی روبرو خواهند شد.

سازمان ملل متحد: 55 درصد مردم افغانستان تا سال آینده با بحران شدید غذایی مواجه خواهند شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x