صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دختر «مغز متفکر پوتین» در انفجاری در مسکو کشته شد

رسانه‌های روسیه امروز یک‌شنبه 21 اگست، گزارش دادند که داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین که به عنوان «مغز متفکر پوتین» و فیلسوف ملی‌گرای هوادار او شناخته می‌شود، در انفجار موتری در نزدیکی مسکو کشته شده است.

رسانه‌های روسیه امروز یک‌شنبه 21 اگست، گزارش دادند که داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین که به عنوان «مغز متفکر پوتین» و فیلسوف ملی‌گرای هوادار او شناخته می‌شود، در انفجار موتری در نزدیکی مسکو کشته شده است.

پیک‌آفتاب: ناظران مسایل روسیه می‌گویند که دوگین، مشوق ولادیمیر پوتین در به راه انداختن جنگ کنونی روسیه در اوکراین بوده است. او که بدون داشتن سمت رسمی، مشاور پوتین محسوب می‌شود، در غرب به عنوان یک مهره راست افراطی شناخته شده است.

هنوز معلوم نیست که چه عواملی در پشت پرده سوءقصد به داریا دوگین بوده‌، اما دنیس پوشیلین، رهبر جدایی‌طلبان هوادار روسیه در منطقه دونتسک، در توییتی نوشت: “تروریست‌های حکومت اوکراین، در تلاش برای کشتن الکساندر دوگین، موتر دخترش را منفجر کردند. داریا دختر حقیقی روسیه بود”.

گزارش‌های متعدد دیگری حاکی است که هدف انفجار شام روز شنبه 20 اگست، کشتن الکساندر دوگین بود، اما او در موتر نبود و جان به سلامت برد.

در فیلم‌های محل انفجار، دوگین دیده شد که به حالت شوکه در کنار موتر سوخته شده، ایستاده است.

به ادعای برخی از رسانه‌های غرب، از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، سلسله سوءقصدهای سیاسی دیگری نیز علیه حلقه یاران پوتین رخ داده که روسیه اخبار آن‌را محرمانه گذاشته است.

به گزارش سی‌ان‌ان و دیلی میل، داریا دوگین 29 ساله، در کار رسانه، علوم سیاسی و فلسفه بود و در شش ماه گذشته، مانند پدرش بارها از یورش روسیه به اوکراین حمایت کرده بود.

داریا دوگین در حال بازگشت به خانه خود پس از حضور در یک جشنواره ادبیات و موسیقی بود که موتر حامل او حوالی ساعت 10 شب به وقت محلی، حدود 10 دقیقه پس از ترک جشنواره، در نزدیکی روستای بولشایه ویازومی، در حومه مسکو منفجر شد.

ظاهراً قرار بود که الکساندر دوگین نیز که در همان جشنواره حضور داشت، با همین موتر که متعلق به خود او بود، به خانه بازگردد اما سوار یک موتر دیگر شده بود.

از سوی دیگر، خبرگزاری تاس انفجار یک لندکروز تویوتا و کشته شدن یک زن را تایید کرد، اما از داریا دوگین نام نبرد.

الکساندر دوگین، سرپرست پیشین شبکه تلویزیونی تزارگراد بود. این شبکه به هواداری شدید از پوتین معروف است.

از دوگین به عنوان فیلسوفی یاد می‌شود که ایده «روسیه نوین» را احیا کرده و با قبولاندن آن به ولادیمیر پوتین، مشوق اصلی آغاز حملات روسیه به اوکراین از سال 2014 بوده است. در آن سال، روسیه ابتدا شبه جزیره کریمیه را به تسلط خود درآورد.

دوگین که از گسترش سرزمینی روسیه حمایت می‌کند، گفته است اگر کشورش نتواند دوباره بر اوکراین مسلط شود، خطری بزرگ برای منطقه اورآسیا و منافع روسیه خواهد بود.

پس از آن‌که دوگین در سال 2015 به بسیج جنگجو برای روسیه جهت مقابله با اوکراین متهم شد، امریکا او را در فهرست تحریم‌هایش قرار دارد.

این متفکر ناسیونالیست 60 ساله، در گذشته به ایران هم سفر کرده، در حوزه علمیه قم با شماری از روحانیون دیدار و گفتگو داشته و از حامیان گسترش هم‌کاری روسیه و ایران است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x