صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دبیرکل ناتو: حضور 20 ساله ناتو در افغانستان دست‌آوردهایی را به همراه داشته است

ینس ستولتنبرک، دبیرکل ناتو روز سه شنبه 9 قوس، در یک نشست خبری گفت که حضور 20 ساله ناتو در افغانستان دست‌آوردهای را نیز به همراه داشته است.

ینس ستولتنبرک، دبیرکل ناتو روز سه شنبه 9 قوس، در یک نشست خبری گفت که حضور 20 ساله ناتو در افغانستان دست‌آوردهای را نیز به همراه داشته است.

پیک‌آفتاب: دبیرکل ناتو جلوگیری از حملات تروریستی بر متحدان و تضعیف سازمان‌های تروریستی در افغانستان را از دست‌آوردهای حضور 20 ساله ناتو در این کشور عنوان کرد.

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو در پایان روز اول نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در شهر ریگا، پایتخت لاتویا در یک نشست خبری گفت که در این نشست روی درس‌های آموخته شده از ماموریت نظامی 20 ساله ناتو در افغانستان نیز تمرکز شد. دبیرکل ناتو افزود: “یکی از دست‌آوردهای ناتو در 20 سال گذشته جلوگیری از هرگونه حملات تروریستی بر متحدان ناتو از افغانستان بود. دست‌آورد دیگر تضعیف سازمان‌های تروریستی بین‌المللی و جلوگیری از تبدیل شدن دوباره افغانستان به یک پناه‌گاه امن تروریستان بین‌المللی بوده است. در عین حال، ما درس‌های را از حضور 20 ساله خود در افغانستان آموخته‌ایم که برای اعضای ناتو راه‌گشا و سازنده است.”

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو روز گذشته آغاز شد و امروز نیز ادامه می‌یابد. در این نشست موضوعات افغانستان در کنار سایر موضوعات مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. کشورهای عضو ناتو می‌خواهند ماموریت 20 ساله خود در افغانستان را به طور مشترک ارزیابی کنند.

ینس ستولتنبرگ، دبیر کل ناتو، قبل از آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این پیمان گفته بود که بازگشت امارت اسلامی به قدرت در افغانستان برای شهروندان افغانستان و اعضای ناتو “خبر غم‌انگیز و ناامید کننده” است.

از جانب دیگر امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی در دو روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر با توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان ملاقات کرده و هردو هیئت پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، انسانی، صحی، تعلیمی، امنیتی، کمک‌های بشردوستانه و هم‌چنین فراهم‌آوری تسهیلات لازم بانکی بحث و تبادل نظر کرده اند.

وزارت خارجه امارت اسلامی ناوقت روز گذشته در اعلامیه‌ای گفته است که هیئت امارت به جانب مقابل در مورد امنیت افغانستان اطمینان داده و از آنها خواسته است تا پول منجمد شده افغانستان را بدون قید و شرط، آزاد کند.

بر اساس اعلامیه امارت اسلامی، آنها از امریکا خواسته است که به فهرست‌های سیاه و تحریم‌های شان پایان داده، مسائل بشری را از موضوعات سیاسی جدا کند.

این در حالی مطرح می‌شود بانک جهانی روز گذشته 9 قوس از آزادسازی 500 میلیون دالر از دارایی‌های منجمد شده افغانستان خبرداده بود.

آزادسازی 500 میلیون دالر دارایی‌های منجمد شده افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x