صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دبیرکل سازمان ملل با پوتین و زلنسکی دیدار می‌کند

سازمان ملل روز جمعه 22 اپریل، اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل این نهاد، هفته آینده با روسای جمهور روسیه و اوکراین در مسکو و کی‌ف دیدار می‌کند.

سازمان ملل روز جمعه 22 اپریل، اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل این نهاد، هفته آینده با روسای جمهور روسیه و اوکراین در مسکو و کی‌ف دیدار می‌کند.

پیک‌آفتاب: اطلاعیه سازمان ملل می‌گوید که گوترش روز سه‌شنبه 26 اپریل، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار خواهد داشت تا با او درباره جنگ اوکراین صحبت کند.

گوترش در توییتر خود نگاشته است: “هفته آینده، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روسیه و رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در اوکراین دیدار خواهم کرد. ما به گام‌های فوری برای نجات جان انسان‌ها، پایان دادن به رنج انسانی و ایجاد صلح در اوکراین نیاز داریم”.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در توییتی گفته است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور به تاریخ 26 اپریل، از طریق تلفن با آنتونیو گوترش صحبت خواهد کرد.

طبق این اطلاعیه، وی روز پنج‌شنبه نیز در کی‌ف با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و هم‌چنین دیمیتری کولبا، وزیر خارجه این کشور، دیدار خواهد کرد.

آنتونیو گوترش به تازگی خواستار یک آتش‌بس چهار روزه به مناسبت عید پاک مسیحیان ارتدوکس شده بود تا امکان توزیع کمک‌های بشردوستانه و تخلیه مناطق درگیری از شهروندان غیرنظامی فراهم شود. روز پنج‌‌شنبه اما ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که پوتین با درخواست آتش‌بس به مناسبت عید پاک مخالفت کرده است.

گوترش خواستار آتش‌بس در ایام عید پاک در اوکراین شد

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر روزنامه چینی گلوبال تایمز با نشر مقاله‌ای گفته بود که امریکا به منظور افزایش سود شرکت‌های ملی نظامی-صنعتی، حمایت نمایشی از اوکراین را آغاز کرده و در عمل هیچ‌گونه صادق نیست. ایالات متحده برای سود شرکت‌های نظامی-صنعتی خود در حال جعل حمایت از اوکراین برای رسیدن به منافع خود است.

چین: امریکا نمایش جعلی حمایت از اوکراین را بازی می‌کند

فرمانده اوکراینی: ما شاید آخرین روزها را می‌گذرانیم

سازمان ملل: 12 میلیون نفر در جنگ اوکراین آواره شده‌اند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x