صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خشک‌سالی کنونی اروپا، در 500 سال اخیر بی‌سابقه بوده است

یک آژانس ناظر وابسته به اتحادیه اروپا در گزارشی روز گذشته 23 اگست، اعلام کرد که قاره اروپا اکنون با خشک‌سالی رو به‌رو است که در 500 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

یک آژانس ناظر وابسته به اتحادیه اروپا در گزارشی روز گذشته 23 اگست، اعلام کرد که قاره اروپا اکنون با خشک‌سالی رو به‌رو است که در 500 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

پیک‌آفتاب: این گزارش تصریح کرده است که در نتیجه خشک‌سالی اخیر، دو سوم قاره اروپا هم‌اکنون در حالت هشدار قرار دارند و این مسئله بر حمل‌ونقل داخلی، تولید برق و بازده برخی محصولات کشاورزی تاثیر منفی گذاشته است.

در گزارش ماه اگست «رصد خشک‌سالی اروپا»، نهاد تحقیقاتی وابسته به کمیسیون اروپا تاکید شده که 47 درصد قاره اروپا در شرایط هشدار قرار دارد و این به معنی این است که این مناطق مختلف با کمبود رطوبت خاک مواجه‌اند.

این گزارش اما گفته است که 17 درصد دیگر هم در حالت احتیاط قرار دارد، یعنی شرایط خشک‌سالی بر پوشش گیاهی تاثیر گذاشته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: “خشک‌سالی شدید از ابتدای سال جاری بر بسیاری از مناطق اروپا تاثیر گذاشته است، اما از اوایل ماه اگست، این تاثیر بیش‌تر گسترش یافته و بدتر شده است و انتظار می‌رود که این وضعیت در سواحل مدیترانه احتمالاً تا نوامبر ادامه یابد”.

بسیاری از مناطق اروپا در تابستان امسال با هفته‌ها افزایش گرمای شدید مواجه شده‌اند که باعث تشدید خشک‌سالی، آتش‌سوزی‌ مناطق جنگلی و مسکونی شد و هشدارها و درخواست‌هایی برای اقدام بیش‌تر برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی در پی داشته است.

این در حالی مطرح می‌شود که موج گرمای سوزان، روال عادی زندگی را در اروپای‌غربی مختل کرده و منجر به آتش‌سوزی‌های متعدد در برخی نقاط اروپا شده است. کارشناسان اما می‌گویند که تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا، هر دم از مردم در گوشه‌وکنار جهان قربانی می‌گیرد و مقابله با آن دشوار است.

اروپا در دام گرمای شدید؛ تغییرات اقلیمی هر دم از مردم قربانی می‌گیرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x