صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خان‌جان الکوزی: پاکستان در برابر صادرات میوه از افغانستان، چالش خلق می‌کند

اتاق تجارت و صنایع افغانستان، پاکستان را متهم می‌کند که همه ساله در جریان فصل صادرات میوه از افغانستان، مشکل ایجاد می‌کند.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان، پاکستان را متهم می‌کند که همه ساله در جریان فصل صادرات میوه از افغانستان، مشکل ایجاد می‌کند.

پیک‌آفتاب: پاکستان هفته گذشته، افزایش مالیه از هر تُن میوه به شمول انگور، انار و سیب افغانستان را از 11 هزار به 80 هزار روپیه اعلام کرد.

با آن‌که این تصمیم دوباره لغو شد، اما خان‌جان الکوزی، عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع افغانستان به رسانه‌ها گفت که اعلام افزایش مالیه، بازرگانان و باغ‌داران افغانستان را شدیداً متاثر ساخته است.

او در این خصوص گفته است: “متاسفانه، هنگامی که فصل میوه در افغانستان فرا می‌رسد، یک مشکل به میان می‌آید که نه تنها به بازرگانان، بلکه به باغ‌داران و کشاورزان زیان مالی وارد می‌کند. پاکستان در نهایت تصمیم خود را پس گرفت، اما انتظار داریم که این مشکل دوباره در آینده ایجاد نشود.”

براساس گزارش‌ها، به دنبال اعلام افزایش تعرفه بالای میوه‌های افغانستان، ده‌ها موتر باربری بازرگانان افغانستان که میوه را به پاکستان انتقال می‌داد، در مرز سپین بولدک متوقف شده و مقدار زیاد میوه در این جریان فاسد شده است.

این در حالی است که سفارت افغانستان در اسلام‌آباد شب گذشته 18 سنبله، با نشر رشته توییتی گفته است که پس از نشست مسئولان این سفارت با مقام‌های پاکستانی، اسلام‌آباد از تصمیم خود درباره افزایش مالیه بر میوه‌های افغانستان منصرف شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x