صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خالد حسینی از تغییر جنسیت پسرش اعلام حمایت کرد

خالد حسینی، نویسنده اثر معرف «بادبادک باز» که امریکایی افغانستانی‌الاصل می‌باشد، از تصمیم پسرش مبنی بر تغییر جنسیت از مرد به زن، اعلام حمایت کرده است.

خالد حسینی، نویسنده اثر معرف «بادبادک باز» که امریکایی افغانستانی‌الاصل می‌باشد، از تصمیم پسرش مبنی بر تغییر جنسیت از مرد به زن، اعلام حمایت کرده است.

پیک‌آفتاب: این نویسنده امروز چهارشنبه ۲۲ سرطان، در رخ‌نامه فیسبوک خود نگاشته است: “روز گذشته دخترم حارث ترانس‌جندر شد.”

وی می‌نویسد: “من از سال گذشته در مورد سفر حارث می‌دانم و او را تماشا کرده‌ام که در زمان‌های شخصی بسیار دشوار پیمایش می‌کند.”

خالد حسینی در ادامه نوشته است که فرایند انتقال تغییر جسنیت از نظر احساسی، جسمی، اجتماعی و روانی بسیار پیچیده است.

وی هم‌چنان می‌نگارد: “من به عنوان یک پدر، هرگز به او افتخار نکرده‌ام. من خوشحالم که اکنون نه یک دختر بلکه دو دختر زیبا دارم.”

حسینی تصریح می‌کند که او بیش‌تر از همه، از بی‌باکی و شهامت پسری که اکنون دختر شده است، برای به اشتراک گذاشتن خود واقعی خود با جهان الهام گرفته است.

این نویسنده در مورد شجاعت و دانایی فرزند خود می‌گوید: “او به من و خانواده ما چیزهای زیادی در مورد شجاعت و حقیقت آموخته است. در مورد معنای واقعی زندگی کردن. می دانم که این روند برای او دردناک بود، مملو از اندوه و اضطراب. او نسبت به ظلمی که ترنس‌ها روزانه در معرض آن قرار می‌گیرند هوشیار است. اما او قوی و نترس است.”

خالد حسینی گفته است که دخترش را دوست دارد و خانواده آنان در هر مرحله‌ای کنار وی می‌ایستند.

خالد حسینی روز چهارم مارچ 1965 در افغانستان متولد شده است. او یکی از نویسندگان پُرمخاطب دنیاست که آثارش بیش از 55 میلیون بار و در 70 کشور به فروش رسیده است. حسینی داستان‌های خود را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند. «بادبادک‌باز» یکی از برجسته‌ترین آثار اوست.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x