صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جیمی کارتر: امریکا در لبه پرتگاه قرار دارد

جیمی کارتر، رئیس‌ جمهور اسبق امریکا، می‌گوید که ملت امریکا در لبه پرتگاه قرار دارد و هرلحظه احتمال سقوط آن به نظر می‌رسد.

جیمی کارتر، رئیس‌ جمهور اسبق امریکا، می‌گوید که ملت امریکا در لبه پرتگاه قرار دارد و هرلحظه احتمال سقوط آن به نظر می‌رسد.

پیک‌آفتاب: جیمی کارتر در مقاله‌ای که توسط نیویورک تایمز منتشر شد، خاطر نشان کرده است: “درگیری داخلی در این کشور اجتناب ناپذیر است مگر اینکه اقدام فوری انجام شود”.

کارتر در این خصوص گفته است: “گروهی خشمگین به رهبری سیاست‌مداران بی‌وجدان به ساختمان کانگرس  یورش بردند و تقریباً موفق شدند از انتقال دموکراتیک قدرت جلوگیری کنند”.

وی تاکید کرد که رئیس جمهوران سابق اقدامات معترضان را محکوم کرده و بر مشروعیت انتخابات 2020 تاکید کردند.

کارتر معتقد است که تسلط بر مجالس پارلمان باید ملت را تکان می‌داد و قطب‌بندی سیاسی آن‌را متوقف می‌کرد، اما ارزش‌های امریکایی هم‌چنان در معرض تهدید بود.

کارتر در این مقاله هشدار می‌دهد: “ملت بزرگ ما اکنون در پرتگاه رسیده و بدون اقدام فوری، خطر مواجهه با درگیری‌های داخلی و از دست دادن دموکراسی وجود دارد.”

کارتر با یادآوری نتایج یک تحقیق که در آن نتیجه‌گیری شده که 36 درصد از امریکایی‌ها معتقدند که استفاده از زور برای “نجات” شیوه زندگی معمول آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. این سیاست‌مدار از شهروندان امریکا خواسته تا به اصول و قوانین قانون اساسی پای‌بند باشند و در مقابل دو قطبی شدن که باعث تغییر اوضاع سیاسی می‌شود مقاومت نشان دهند و نگذارند که چنین اتفاقی منجر به دو قطبی شدن کشور گردد.

او در بخشی از این مقاله گفته است: “من از دموکراسی‌مان می‌ترسم. دموکراسی ما محصولی است که به جهان عرضه شده و نباید به آسانی دست رود”.

گفتنی است که این مقاله به دلیل سال‌گرد تصرف ساختمان کانگرس در واشنگتن توسط حامیان دونالد ترامپ نوشته شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x