صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جنرال نیک کارتر: خطر فروپاشی امارت اسلامی وجود دارد

جنرال نیک کارتر، رئیس ستاد ارتش بریتانیا می‌گوید که با توجه به کنترل امارت اسلامی بر نصف مناطق دور افتاده افغانستان، خطر فروپاشی در افغانستان وجود دارد.

جنرال نیک کارتر، رئیس ستاد ارتش بریتانیا می‌گوید که با توجه به کنترل امارت اسلامی بر نصف مناطق دور افتاده افغانستان، خطر فروپاشی در افغانستان وجود دارد.

پیک‌آفتاب: جنرال نیک کارتر، رئیس ستاد ارتش بریتانیا می‌گوید که برای نجات همکاران افغان، برای تاکید بر حقوق زنان و اقلیت‌ها و برای اطمینان از ایجاد حکومت همه‌شمول در افغانستان، باید با امارت اسلامی تعامل صورت گیرد. او به سکای نیوز گفته که دلیل این تعامل، نخست به خاطر افغانستانی‌های است که با بریتانیا کار کرده‌اند و نگران امنیت خود هستند. او گفت: “ما می‌خواهیم که آنان راهی برای بیرون شدن از افغانستان بیابند.

رئیس ستاد ارتش بریتانیا افزود که علت دیگری که باید با امارت اسلامی تعامل صورت گیرد، رسیدگی به بحران بشری در افغانستان است. آقای کارتر همچنین گفته است: باید این مسئله تفهیم شود که اگر امارت اسلامی حکومت همه‌شمول ایجاد نکند،‌ اکثر دست‌آورد‌های ۲۰ سال گذشته از دست خواهد رفت.

جنرال کارتر می‌گوید، احترام به حقوق زنان، دسترسی دختران به آموزش و حفظ حقوق اقلیت‌ها از موضوعاتی است که اگر اتفاق نیفتد به این معنی خواهد بود که “ما ناکام شده ایم”.

این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که مقامات امارت اسلامی می‌گویند، حکومت فعلی آنان همه شمول است. امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی هفته گذشته جامعه جهانی را متهم کرد که برای اهداف سیاسی از موضوعاتی مانند حقوق بشر و حکومت همه‌شمول استفاده می‌کند.

جنرال نیک کارتر پیشتر در اظهارات متفاوتی مدعی شده بود که طالبان کنونی از طالبان 20 سال پیش متفاوت است. او گفته بود، اگر عناصر خشن و سرکوب‌گر طالبان در رده‌های بالای قدرت جا خوش نکنند، دولت افغانستان می‌تواند همه‌شمول‌تر و فراگیرتر باشد.

جنرال نیک کارتر: نسخه دوم طالبان نسبت به نسخه اول متفاوت است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x