صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

توافق نظامی جدید پاکستان و چین

یک هیئت پاکستانی به رهبری جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان به چین رفته و با مقام‌های نظامی این کشور توافق‌نامه جدید نظامی امضا کرده است.

یک هیئت پاکستانی به رهبری جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان به چین رفته و با مقام‌های نظامی این کشور توافق‌نامه جدید نظامی امضا کرده است.

پیک‌آفتاب: روزنامه دان پاکستان گزارش می‌دهد که قمر جاوید باجوا روز پنج‌شنبه 19 جوزا، به چین سفر کرده است و تاکنون چهار روز می‌شود که در بیجینگ سرگرم مذاکره با مقامات نظامی این کشور است.

منابع می‌افزایند که دو طرف در زمینه‌های رشد هم‌کاری‌های تکنالوژیکی و مبارزه با تروریزم در منطقه به توافقاتی دست یافته‌اند.

روزنامه دان پاکستان در ادامه می‌افزاید که در این سفر، جنرال ژانگ یوشیا، نائب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین از هیئت پاکستانی پذیرایی کرده است.

منبع هم‌چنان گزارش می‌دهد که محور اصلی این مذاکرات، تبادل‌نظر عمیق در مورد مسائل امنیتی منطقه و داشتن هم‌کاری‌های نظامی مشترک بوده است.

در پی حمله تروریستی بر استادان انستیتوت آکسفورد در جریان ماه میلادی گذشته که در آن تعدادی از استادان چینی این انستیتوت کشته شدند، وزارت خارجه چین اعلام کرد که در قبال رویدادهای تروریستی مشابه بی‌تفاوت نخواهد بود.

خشم شدید چین از حمله انتحاری در کراچی پاکستان

به نظر می‌رسد که رویداد متذکره به نقطه عطفی در آغاز دور جدید هم‌کاری‌های نظامی میان دو کشور مبدل گردیده است. پیش از این، اسلام‌آباد و بیجینگ بیش‌تر در زمینه‌های اقتصادی با هم هم‌کاری داشتند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x