صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تنش‌های مسکو و غرب؛ روسیه و چین مانور نظامی مشترک برگزار می‌کنند

روسیه روز گذشته اعلام کرد که مانور نظامی را در شرق این کشور با مشارکت نیروهای چین برگزار می‌کند.

روسیه روز گذشته اعلام کرد که مانور نظامی را در شرق این کشور با مشارکت نیروهای چین برگزار می‌کند.

پیک‌آفتاب: وزارت دفاع روسیه روز گذشته 29 اگست، اعلام کرد که مانور نظامی «وستوک 2022» از روز اول تا هفتم ماه سپتمبر در مناطق مختلفی از شرق روسیه و دریای جاپان انجام خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرده که بیش از 50 هزار نظامی در این مانور نظامی شرکت می‌کنند و در آن بیش از پنج هزار واحد نظامی که شامل 140 فروند هواپیما و 60 ناو می‌شود، استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر، این وزارت تصاویری از ورود نظامیان چین در آستانه برگزاری این مانور نظامی را منتشر کرده است.

مانور نظامی مشترک روسیه و چین در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها در روابط مسکو با کشورهای غربی به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین بیش از پیش افزایش یافته است.

گفته می‌شود که علاوه بر نظامیان چین، نیروهایی از چند کشور استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق، هند، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه و سوریه نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

طبق اعلامیه وزارت دفاع روسیه، نیروهای دریایی این کشور و چین “اقدام مشترک برای تامین ایمنی ارتباط‌های دریایی، حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی در دریا و حمایت از نیروهای زمینی در مناطق ساحلی” را در دریای جاپان تمرین خواهند کرد.

در همین حال، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که مانور دریایی در بخش‌های شمالی و مرکزی دریای جاپان انجام خواهد شد. این مقام روس افزود که این مانور نظامی تنها جنبه «دفاعی» دارد و علیه «هیچ کشور یا اتحاد نظامی مشخصی» نیست.

هم‌کاری‌های نظامی مسکو و بیجینگ از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین افزایش یافته است. چین حاضر به محکوم کردن حمله روسیه به خاک اوکراین نشده و در مقابل از امریکا و ناتو انتقاد کرده است. بیجینگ هم‌چنین از منتقدان تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو می‌باشد.

از سوی دیگر روسیه چند هفته پیش هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان، قاطعانه از موضع بیجینگ دفاع کرده بود. ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه در همین راستا سفر نانسی پلوسی، رئیس کانگرس امریکا به تایوان را با حمایت واشنگتن از اوکراین مقایسه کرد.

خبرها حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین و شی‌جین پینگ، رئیس ‌جمهور چین روابط نزدیکی دارند و بر لزوم تقویت «هم‌کاری راهبردی» بین دو کشور تاکید کرده‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزارت دفاع بریتانیا گفته بود مشخص نیست که روسیه توان افزایش نیروهای نظامی‌اش در اوکراین را داشته باشد، اما حتا در صورت افزایش نیرو، امکان افزایش قدرت تهاجمی‌اش محتمل به نظر نمی‌رسد.

بریتانیا: معلوم نیست که روسیه بتواند قدرت جنگی‌اش در اوکراین را توسعه ببخشد

واشنگتن پست: روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند

اتحادیه اروپا نیروهای اوکراینی را آموزش نظامی می‌دهد

نخست وزیر آلمان: روسیه به دلایل «مزخرف» جنگ اوکراین را آغاز نمود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x