صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تناقص در گفتار سیاست‌مداران امریکا؛ پمپئو: بایدن مسئول کشته شدن 13 سرباز امریکایی در میدان هوایی کابل است

وزیر خارجه سابق امریکا در نخستین سال‌گرد کشته شدن 13 سرباز امریکایی در انفجار میدان هوایی کابل هنگام خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان، یاد سربازان را گرامی داشت.

وزیر خارجه سابق امریکا در نخستین سال‌گرد کشته شدن 13 سرباز امریکایی در انفجار میدان هوایی کابل هنگام خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان، یاد سربازان را گرامی داشت.

پیک‌آفتاب: مایک پمپئو گفت: “مرگ آن‌ها نتیجه مستقیم تصمیم بایدن برای تعیین قطعی تاریخ خروج از کابل بود و آن‌ها نباید کشته می‌شدند.”

پمپئو روز 23 اگست، در جریان مصاحبه‌ای با فاکس نیوز هم‌چنین از امریکایی‌هایی که در افغانستان تنها رها شدند نیز یاد کرد.

پمپئو معتقد است که اگر او هنوز وزیر خارجه و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا می‌بود، این اتفاق رخ نمی‌داد. او گفت: “رئیس جمهور بایدن تاریخ قطعی خروج نیروهایی امریکایی از کابل را برخلاف خواست ارتش و رهبری نظامی خود انجام داده است.”

پمپئو گفت که دولت ترامپ هرگز امریکایی‌ها را در افغانستان رها نمی‌کرد. وزیر خارجه امریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ می‌گوید: “روند خروج از افغانستان یک «ویرانی» بود که در نتیجه «تصمیم سیاسی جو بایدن» به بار آمد.”

به قول پمپئو: “تراژدی این است که ما 13 امریکایی را از دست دادیم. ما هنوز افرادی را داریم که «لیاقت خروج از آن مکان وحشت‌ناک را دارند»، اما نمی‌توانند از آن کشور خارج شوند.”

پمپئو هم‌چنین به حمله FBI به خانه ترامپ در مارآ لاگو در اوایل ماه جاری اشاره کرد و گفت که از پولیس FBI برای مقاصد سیاسی استفاده می‌شود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کانگرس امریکا سعی کردند تا جو بایدن، رئیس جمهور امریکا را به خاطر خروج شتاب‌زده نیروهای امریکایی از افغانستان، مقصر قلم‌داد کنند.

یک سالگی فروپاشی نظام؛ جمهوری‌خواهان امریکا: جو بایدن مقصر خروج شتاب‌زده از افغانستان است

جو بایدن: امریکا فشار بر گروه‌های تروریستی در افغانستان را حفظ می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x