صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تمرین دختران تیم ملی فوتبال افغانستان در پرتگال

شماری از اعضای تیم ملی فوتبال دختران نوجوان که پس از تسلط طالبان مجبور به ترک کشور شده بودند، در حومه شهر لیسبون، در کشور پرتگال تمرینات خود را از سر گرفتند. پیک‌آفتاب: این فوتبالیست‌های زن که همراه با خانواده خود به پرتگال پناهنده شده‌اند، حالا در کشور رونالدو، ستاره مشهور فوتبال جهان، فوتبال بازی […]

شماری از اعضای تیم ملی فوتبال دختران نوجوان که پس از تسلط طالبان مجبور به ترک کشور شده بودند، در حومه شهر لیسبون، در کشور پرتگال تمرینات خود را از سر گرفتند.

پیک‌آفتاب: این فوتبالیست‌های زن که همراه با خانواده خود به پرتگال پناهنده شده‌اند، حالا در کشور رونالدو، ستاره مشهور فوتبال جهان، فوتبال بازی می‌کنند. ام‌البنین، یکی از این دختران فوتبالیست به خبرگزاری فرانسه گفته: “باورم نمی‌شود. خیلی خوشحالم، بازهم می‌توانم فوتبال بازی کنم.”

این در حالی است که شمار دیگری از دختران نوجوان فوتبالیست کشور در گفتگو با تلویزیون اسکای بریتانیا گفته‌اند به پاکستان آمده‌اند و از دولت بریتانیا درخواست کرده که به صورت “فوری” به آنها پناهندگی داده شود. یکی از این دختران که ۱۸ سال دارد گفته که او و هم‌تیمی‌هایش می‌خواهند بازهم فوتبال بازی کنند – طالبان آنها را از ورزش منع کرده است.

ماه گذشته، خالده پوپل‌، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال دختران به خبرگزاری فرانسه گفته بود که “حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ زنان و دختران در فدراسیون فوتبال در سطوح مختلف ثبت شده بودند.” طالبان مخالف ورزش زنان و حضور زنان در ورزشگاه‌های عمومی و مختلط با مردان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x