صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تقابل کرملین با ارزش‌های غربی؛ مجوز فعالیت 15 سازمان حقوق بشری در روسیه لغو شد

وزارت دادگستری روسیه در ادامه تنش بین کرملین و قدرت‌های غربی در پی تهاجم به اوکراین، مجوز فعالیت 15 سازمان حقوق بشری خارجی به شمول عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر در این کشور را لغو کرد.

وزارت دادگستری روسیه در ادامه تنش بین کرملین و قدرت‌های غربی در پی تهاجم به اوکراین، مجوز فعالیت 15 سازمان حقوق بشری خارجی به شمول عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر در این کشور را لغو کرد.

پیک‌آفتاب: در بیانیه این وزارت‌خانه آمده که فعالیت واحدهای روسی این سازمان‌ها، از جمله “بنیاد کارنِگی برای صلح بین‌الملل” به دلیل آن‌چه “کشف نقض قوانین جاری فدراسیون روسیه” خوانده شده، از این پس ممنوع خواهد بود.

وزارت دادگستری روسیه هیچ گونه جزئیاتی در رابطه با تخلفات ادعا شده درباره این سازمان‌ها ارائه نکرده است.

این تصمیم چند روز پس از آن اعلام می‌شود که سازمان دیدبان حقوق بشر از کشف “چندین مورد ارتکاب نقض قوانین جنگی به دست نیروهای نظامی روسیه”‌ در اوکراین خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر که مقر اصلی آن در نیویورک است، در واکنش به این خبر در توییتی اعلام کرد: “تردیدی نیست که این اقدام در پاسخ به گزارش‌های ما درباره جنگ در اوکراین بوده است”.

مسکو از صبح‌گاه 24 فبروری که تهاجم به اوکراین را آغاز کرد، بارها اتهام حمله به اهداف غیرنظامی و ارتکاب جنایات جنگی در مناطق مختلف اوکراین از جمله بوچا در حومه کی‌ف را رد کرده است.

دستگاه تبلیغاتی کرملین از این تهاجم با عنوان “عملیات ویژه نظامی” با هدف “نازی‌زدایی” و “غیرنظامی کردن” کشور همسایه نام می‌برد.

با این حال، سازمان‌های حقوق بشری و قدرت‌های غربی در هفته‌های گذشته از دریافت گزارش‌های معتبر مبنی‌ بر ارتکاب “جنایات جنگی” توسط نیروهای ارتش روسیه در اوکراین خبر داده‌اند.

این در حالی است که سفیر روسیه در امریکا در بیاناتی هشدار داده است که تحویل هرچه بیش‌تر تسلیحات جنگی به اوکراین، می‌تواند امریکا و روسیه را به سمت یک رویارویی نظامی سوق دهد.

سفیر روسیه در واشنگتن: تحویل بیش‌تر اسلحه به اوکراین، منجر به رویارویی روسیه و امریکا می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x