صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تصویب کمک 10 میلیارد دالری اتحادیه اروپا به اوکراین

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به تازگی خبر داده که کمک 10 میلیارد دالری اتحادیه اروپا برای اوکراین تصویب شده و کمک‌های اروپا به این کشور ادامه می‌یابد.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به تازگی خبر داده که کمک 10 میلیارد دالری اتحادیه اروپا برای اوکراین تصویب شده و کمک‌های اروپا به این کشور ادامه می‌یابد.

پیک‌آفتاب: فون درلاین، این خبر را در سفرش به کی‌ف اعلام کرد. از سوی دیگر؛ بوریس جانسون، نخست‌ وزیر بریتانیا در سفری غیرمنتظره به کی‌ف رفت و با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین دیدار کرد. هدف از این سفر، اعلام هم‌بستگی با مردم اوکراین اعلام شده است.

در جریان این سفر اعلام شد که بریتانیا علاوه بر تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، کمک‌های نظامی خود را بیش‌تر می‌کند و 120 موتر زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی به اوکراین می‌دهد.

در روزهای اخیر برخی مقام‌های ارشد اروپایی از جمله جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز به کی‌ف رفته بودند تا بر حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین تاکید کنند.

امروز 21 اپریل؛ کارل نهامر، نخست وزیر اتریش برای بازدید از وقایع در شهر بوچا در حومه کی‌ف به اوکراین رفت و سپس در پایتخت این کشور با ولادیمیر زلنسکی دیدار کرد.

زلنسکی، در این دیدار گفت که کشورش برای جنگ با روسیه آماده است ولی پیگیر راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که سفیر روسیه در امریکا در بیاناتی هشدار داده است که تحویل هرچه بیش‌تر تسلیحات جنگی به اوکراین، می‌تواند امریکا و روسیه را به سمت یک رویارویی نظامی سوق دهد. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اظهار داشت، اقدامات کشورهای غربی در مقابل عملیات ویژه روسیه در اوکراین خطرناک و تحریک‌آمیز است و می‌تواند منجر به درگیری نظامی مستقیم روسیه و امریکا شود.

سفیر روسیه در واشنگتن: تحویل بیش‌تر اسلحه به اوکراین، منجر به رویارویی روسیه و امریکا می‌شود

در روزهای اخیر کمک‌های کشورهای اروپایی به اوکراین از نظر مالی و نظامی افزایش یافته است. کشورهای عضو ناتو در پی افشای کشتار دسته‌جمعی ساکنان شهر بوچا که به تازگی از کنترل نظامیان روسی خارج شده، توافق کردند تسلیحات نظامی سنگین را در اختیار اوکراین قرار دهند.

در همین راستا روز گذشته؛ ادوارد هگر، نخست ‌وزیر اسلواکی اعلام کرد که این کشور یک سامانه ضدهوایی S-300 روسی را به اوکراین تحویل داده است.

امریکا نیز می‌گوید موشک‌های پیش‌رفته ضدتانک جاولین، موشک‌های هدایت لیزری، سیستم‌های راداری و ضدهوایی تحویل اوکراین داده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزارت دادگستری روسیه در ادامه تنش بین کرملین و قدرت‌های غربی در پی تهاجم به اوکراین، مجوز فعالیت 15 سازمان حقوق بشری خارجی به شمول عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر در این کشور را لغو نمود.

تقابل کرملین با ارزش‌های غربی؛ مجوز فعالیت 15 سازمان حقوق بشری در روسیه لغو شد

ناتو به اوکراین تجهیزات نظامی می‌فرستد

کشف اجساد در شهرک‌های مجاور کی‌ف؛ اوکراین مدعی کنترل حومه کی‌ف شد

امریکا 300 میلیون دالر تجهیزات نظامی به اوکراین می‌دهد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x