صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بریتانیا با اپیدمی خشونت علیه زنان و دختران مواجه است

بریتانیا از اپیدمی خشونت علیه زنان و دختران همه روزه رنج می‌برد. الجزیره جدیداً مقاله‌ای را منتشر کرده و گفته است که بریتانیا یکی از کشورهای جهان اول با موج گسترده خشونت علیه زنان و دختران مواجه است.

بریتانیا با خشونت فزاینده علیه زنان و دختران مواجه است.

پیک‌آفتاب: بریتانیا از اپیدمی خشونت علیه زنان و دختران همه روزه رنج می‌برد. الجزیره جدیداً مقاله‌ای را منتشر کرده و گفته است که بریتانیا یکی از کشورهای جهان اول با موج گسترده خشونت علیه زنان و دختران مواجه است.

زنان و دختران به ویژه سیاه‌پوستان و زنانی اقلیت‌های دیگر در بریتانیا از خشونت جنسی و زن‌ستیزی پیوسته رنج می‌برند.

الجزیره به نقل از یک شهروند بریتانیایی می‌نویسد: “مدارک نشان می‌دهد که دخترعمویم «گایا» بر اثر هیپوترمی (hypothermia) درگذشت. گایا، مانند تعداد بی‌شماری دیگر از شهروندان بریتانیایی قربانی اپیدمی خشونت علیه زنان و دختران شد که در بریتانیا با سرعت وحشتناکی تحت حکومتی که فاقد بینش و اراده سیاسی برای متوقف کردن آن است، در حال گسترش است”.

در متن مقاله الجزیره آمده است که گایا زمانی که فقط 17 سال داشت مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و سپس به پولیس شکایت می‌کند تا قضیه او را بررسی کند. مقاله اما می‌افزاید که پولیس پس از جستجو “کانر هیز”، متهم اصلی را دستگیر کرده و می‌گوید که او “قاتل مظنون” پیش از این نیز در بریتانیا مجرم جنسی شناخته شده بود.

در بخشی از مقاله الجزیره آمده است: “جامعه بریتانیا در مجموع تا زانو در زن‌ستیزی و خشونت جنسی غرق است و این اپیدمی، خشونت علیه زنان و دختران را دامن می‌زند به ویژه اگر قربانی سیاه‌پوست یا زنی از گروه‌های اقلیت باشد و پولیس نیز در کنار قربانیان یا بازماندگان تجاوز جنسی نیست و از آنها آنطور که لازم است، حمایت نمی‌کند”.

تجاوز جنسی به “سارا” و سپس قتل او در ماه مارچ سال جاری خشونت جنسی دیگری است که در بریتانیا اتفاق افتاده است. سارا در ماه مارچ، نخست مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد و سپس به قتل می‌رسد. مقاله توضیح می‌دهد که قتل سارا توجه ملی و بین‌المللی در زمینه زن‌ستیزی و خشونت علیه دختران را در بریتانیا برانگیخت و تعداد کثیری این عمل را “ضد بشری” خوانده، آن را شدیداً “سرزنش” کردند.

مقاله در ادامه می‌افزاید: “خشونت شدید پولیس که علیه زنان در مراسم (Clapham) انجام شد، یادآوری وحشتناک از زن‌ستیزی فزاینده‌ای است که همواره در جامعه بریتانیا دیده می‌شود و این مسئله تنها به شهرها خلاصه نمی‌شود”.

این در حالی است که سازمان ملل متحد روز 25 نوامبر، خشونت علیه زنان را مردود خوانده و از کشورهای عضو خواسته است که علیه این پدیده به شکل دوامدار مبارزه کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x